Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under mars 2011

Av maminoo - 31 mars 2011 20:08

Så underbart härligt att vi nu äntligen bokat solsemester, i början utav maj åker vi 1vecka till Mallorca/Magaluf. E fick klartecken på jobbet idag att han kunde få ledigt en vecka. Så vi passade på att boka direkt.


Nu ska vi åka för första gången som en "familj" dvs en liten Dino ska följa med. Vi har verkligen valt ett familjevänligt hotell så Dino kan få njuta också. Vilket jag tror att han kommer att göra, han älskar att plaska o bada. Det som också är positivt är att det inte är för varmt dvs temperaturen kommer att ligga mellan 22-25c, kan tycka att det är helt lagom. På de viset kan vi vara ute mycket o inte behöva gömma oss från solen.


Vi var på mallorca för 2år sedan på vår smekmånad & de föll oss i smaken, dock åker vi inte till samma ställe hade ju inte varit roligt. Gillar att det enbart tar 3h att flyga dit. Jag hatar att flyga o nu ska ju Dino också med vill ju inte att det blir för jobbigt för honom heller.


                 


Ooh kan inte dessa 4veckor passera fort, jag vill så gärna åka redan nu.


Av maminoo - 31 mars 2011 08:41

Vi har haft en tidig morgon här hemma, Dino valde att gå upp 06.20 detta trotts att han somnade runt 22.00 igårkväll.

Så fort man ruckar på hans sovtider så blir det så här, så nu blir det som förr, vi ska vara stenhårda med hans sovtider oavsett vem som är här så måste han lägga sig 20.00 and thats it.


Han är inte alls trött nu heller, så han sitter i sin gåstol o går runt, jag är alldeles för trött för att orka underhålla. Jag är inte van vid dessa tidiga morgonar, annars brukar vi gå upp vid 08.00 - 08.30 Fick även vagga han till söms igår kväll vilket inte gör mig något då jag tycker det är så mysigt o Dino brukar inte gilla att någon håller i honom när han ska sova, så det gäller att passa på o mysa när lillen tillåter. 


Hoppas att Dino blir trött snart så vi kan gå o sova, hade tänkt o åka med honom till "johansson" närhan vaknat (även jag) för att köpa skor, han måste ha ett par NU. Han vill verkligen upp ur vagnen o gå så fort vi är ute. Tyvärr har han inga passande skor så ett par måste inhandlas.

Av maminoo - 30 mars 2011 16:13

Dessa härliga dagar alltså, man är bara så glaaad.


Dino o jag har hunnit en hel del sen imorse, vi har bland annat kört Dinos farmor o farfar till flygplatsen fikat o sagt hej då till de. Därefter åkte vi in till stan o fikade med en vän o nu är vi hemma en sväng o ska alldeles strax iväg igen, denna gång på middag hos ett par godingar väntar bara på E ska komma hem från jobbet. 


Nu har vi en extra bil som svärisarna lämnade åt oss. Så bra, då kan jag o Dino åka på en massa äventyr som vi i vanliga fall inte gör om dagarna.


Av maminoo - 29 mars 2011 12:13

Vi har ett litet monster här hemma, så fort vi lägger ner Dino i sängen för  att sova så skriker han allt han kan. Det är så plågsamt skrik att grannarna säkert tror att vi håller på o stryper varandra.


Detta har börjat sen ett par dagar tillbaka, tidigare så var det bara att lägga ner honom så somnade han antigen direkt eller efter en liten stund men utan några skrik. Vet inte riktigt vad som har hänt troligtvis något met utvecklingsperiod. Men han vägrar att somna även i vår säng, han leker, drar oss i håret, öronen & klättrar på oss osv. Hoppas detta skrikande går över snart för det är inte kul för någon part. Men skriker dock 2-3min sen slutar han vänder sig om o somnar. Ehm skrik efter uppmärksamhet thats what it is.


Nog om det, idag väntar vi besök från svärföräldrarna som kommer o övernattar innan jag o Dino ska köra dom till flygplatsen imorgon. Vissa ska redan på semester skönt för dom. Jag vill också... men vi kan inte åka någonstans i och med E;s nya jobb. Hade inte sett bra ut om han frågade efter ledighet redan nu. Så vi får helt enkelt avvakta.


Nu ska jag fortsätta o plocka undan här hemma så de ser någorlunda städat ut när svärisarna kommer. 


Av maminoo - 28 mars 2011 14:58

Vi har ett så underbart väder ute, det är säkert minst 10+ solen skiner över hela himelen o det blåser inte alls. Dino o jag var ute i 2h gungade o promenerade med Jasmine o hennes lille prins Liam. Hur skönt som helst, nu hoppas vi på samma väder imorgon tänkte ta en extra långt promenad med pojkarna.


Dino sover sin eftermiddagsnap, jag tänkte lägga mig o vila jag med en stund sen ska jag göra pannkakor så Dino får smaska i sig.


Av maminoo - 27 mars 2011 14:11

Tänk vilken sovmorgon man fick sig idag 10.00 steg man upp, gillar inte det här med sommar o vintertid ställ klockan på en tid o låt den vara så, orka hålla på fram o tillbaka varje år.

Men de positiva är att det nu blir ljusare om kvällarna o man kan ta sig sena promenader. =)


Igår var jag o Dino hos mamma där mina kusiner o deras barn samt moster kom. Vi åt asiatiskt skrattade & umgicks så gott det gick med dom små.

Därefter åkte jag o Dino hem mötte upp E o slockande inom en halvtimma alla tre.

Men trotts sovmorgonen känner jag mig helt slut, Dino går ständigt upp o gnäller efter sin napp. Så det är ständigt upp o stoppa in nappen i munnen. Men tog en förmiddagsnap ihop med tiden tidigare på 2h, så nu är jag hyffsat utvilad.


Av maminoo - 26 mars 2011 14:56

Känns som om hela Göteborg befann sig i stan idag o shoppade. Efterlängtad löning för många samt att de soliga vädret bidrog till att folk äntligen lämnade sina iden.


Vi var på jakt efter skor till Dino, han behöver ett par rejäla/stabila nu när han börjar att gå. Provade ett par Kavat men tyckte att de var alldeles för vintriga. Vill ju ändå ha ett par vårliknande skor som han kan ha fram till Maj/juni månad o sen ska vi köpa sandaler till honom. oooo jag längtar efter sandaler.


Idag fick jag shoppat smink o sånt som saknades i smink väskan, känns som om jag behöver piffa upp mig lite. Får nog sola lite också men det kommer. Köpte även en klänning på H&M en lång sådan. Gillar den mycket satt fint också, ska visa bild så fort jag får möjlighet att prova den här hemma. Fick med mig ett par sommriga linnen/tunikor också. And thats it.


Därefter åkte vi till "divan" o åt turkiskt, (finns det något godare?). Medan vi avnjöt maten valde Dino att POOP på sig enormt mycket (han har inte pooped på 2dagar). KUL...NOT. Men det gick bra.


O nu ligger vi här hemma fullproppade med god mat o planerar kvällen. E ska på fotboll så Dino o ja åker vidare o besöker ett par vänner som kommer vara lika ensamma som vi ikväll.


Hoppas ni får en lika trevlig lördag som vi.

Av maminoo - 25 mars 2011 19:25

Nu är vi hemkommna från en middag på Ikea, orkade inte laga något så jag smsa E o sa välj vart vi ska äta när du kommer hem. Så då blev det Ikea, vi skulle ju ändå köpa en gardinperssien där, men det blev inte av då vi inte orkade gå igenom hela ikea. Får ta det senare denna helg istället. Men mat blev det o lek för Dino med dom andra barnen i lekhörnan. Han springer efter de större barnen o vill vara med.. haha så gulligt o se. Han pratar även om dom han säger mmmmm mmmm dadadada haha (Vi håller honom i händerna så han kan gå efter de andra)


Vi tänkte gå på bio ikväll men det finns verkligen ingen film som varken jag eller E vill se så vi ska bara vara hemma o se på film. Strax börjar "Dear John" har hört så mycket bra om den filmen så jag vill gärna se den. E är sällan på humör för sådana filmer men han får helt enkelt bita ihop o göra sin fru nöjd.


Måste bara påpeka att jag gått ner 3kg de senaste, blir förvånad när jag ställer mig på vågen o den visar mindre o mindre. Väger nu mindre än vad jag vägde vid inskrivningen med Dino. hmm, vill inte gå ner i vikt tycker att jag är väldigt lagom som jag är. De enda som behövs är lite träning (notera mycket träning) så allt ska se lite fastare ut. Men annars är jag nöjd.


Ne nu blir det fredagsmys, ha en trevlig fredag kväll allihopa.

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards