Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under maj 2012

Av maminoo - 31 maj 2012 17:45



Nu har Elvis börjat krypa, han är överallt drar i allt han kommer åt. favorit stället som ni ser är....



Han har samtidigt börjat att dra sig uppåt till stående läge, därför har vi nu flyttat vardagsrumms bordet så han har fritt läge att gå runt soffan. Utvecklingen går verkligen i raket fart. Min lille prins...


Av maminoo - 31 maj 2012 11:36

Lycklig kille på en traktor....


Nu när Elvis har börjat att sova hela nätter så har jag sådana svårigheter att vakna på morgonen, det går liksom inte. Hade tänkt o börja träna på morgontimmarna innan E går till jobbet. Men det är helt omöjligt för mig att gå upp, ställer klockan men när den väl ringer stänger jag av o tänker bara lite till o sen somnar jag om 1h till istället.


Efter alla dessa sömnlösa nätter kan jag tänka mig att kroppen behöver detta, men jag vill orka ta mig upp jag vill gärna träna. MEN Imorgon då ni då ska jag gå upp... INGA URSÄKTER.

Min mage är som en bulldeg... usch...


Av maminoo - 28 maj 2012 20:20

Snart kommer min älskade make hem, i ugnen väntar pizza och i kylen står en jätte god choklad mousse med jordgubbar i.... yummi yummi


Älskar att överraska...


Imorgon väntar träning, nu börjar jag träna igen!!!!!!!!!!!

Av maminoo - 28 maj 2012 12:18

Att åka iväg på semester var skönt men nu är det mindre skönt. E har så mycket på jobbet som han måste ta igen, vilket gör att han jobbar övertid en massa samt att han måste åka till örebro väldigt ofta o jobba där uppifrån. Ibland känns det väldigt tråkigt här hemma o inte ha någon mer vuxen med sig speciellt om kvällarna när man ser på tv osv, kommer nog börja prata med mig själv snart. Men dagarna går hyffsat fort då barnen får tiden att rinna iväg & nu vill jag inte missa en endaste minut med dom eftersom jag vet att snart är det dags o börja arbeta igen. Blandade känslor där faktsikt, vissa dagar tänker jag gud vad skönt det ska bli att börja jobba igen o andra dagar tänker jag NEJJJJ, jag vill inte missa något med mina barn. (Hönsmorsa, kanske har det blivit så för att jag varit hemma så länge med dom?)


Jag har i princip bestämt mig för att jag kommer att börja jobba i oktober månad o då 75%. Kommer att sluta vid kl 14.00 varje dag. På det sättet finns ändå få en hel del tid på dagen som kan spenderas barnen. Jag får sådana ångestkänslor när jag tänker på 8-17 jobb, barnen går o lägger sig vid 19 -tiden det är ingen tid för umgänge alls. Däremellan ska maten lagas ätas and thats it, för att inte tala om hur det blir på vintern då dagarna är så korta... klarar knappt av tanken... Därför mjukstartar jag lite så får vi se därefter... hade kanske valt att jobba 50% men den möjligheten finns inte på mitt jobb, det är antingen 20% (vilket är 1dag i veckan) eller 75%.


Hur som helst så är jag nervös med jobbstarten, hur kände ni när ni började jobba igen efter en tids mammaledighet?

Av maminoo - 27 maj 2012 00:36

Gryymt duktiga Loreen vann Eurovision, hon var verkligen överlägset bäst :)))))

Av maminoo - 26 maj 2012 10:36

Idag är det storstäd på barnensförskola därmed måste alla föräldrar vara där o hjälpas åt. E får vara där medan jag är hemma med barnen inkl Dinos förskolekamerat Liam. Har nu 3barn här hemma.. Det är svårt o hålla koll på vart dom tar vägen hela tiden. Dino o Liam är high speeded hela tiden o springer runt som två galningar... hur orkar dom? Elvis tränar på att krypa o sjunga samtidigt ibland övergår de till skrik, Men han kämpar på.


Ska ordna liten lätt lunch till grabbarna (köttbullar o makaroner) därefter går vi bort till förskolan för lite fika o umgänge med resten utav familjerna..

Av maminoo - 25 maj 2012 20:41

Älskaaaaaaaaaaaa


Längtar tills mannen min kommer hem med denna goding, har skickat ett sms att han måste köpa med sig annars behöver han inte komma hem!!

Av maminoo - 25 maj 2012 16:45

Finaste pojkarna tidigare idag vid glasskiosken.

 



Idag har vi haft besök utav Eldina o hennes fin fina pojkar. Stor pojkarna lekte en hel del medan lillpojkarna för de mesta höll sig på varsitt håll. Elvis har börjat att småkrypa framåt, han tar ett par krypsteg men sen stannar han av. Tror att han behöver denna helg på sig så kommer det att släppa helt å hållet.


Ikväll blir de fredagsmys med mig själv o desperate housewives har 2 st avsnitt som jag missat att ta igen. E har match o pojkarna lär somna vid 7 som vanligt.


Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards