Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under december 2012

Av maminoo - 31 december 2012 13:45

De små terroristerna handlar inför nyår på coop. Dom körde på med sina korgar utan att se sig för, tur att de allra flesta människor är trevliga o inte alls blir så irriterade när de blir påkörda utav två små busungar.

Här förbereder vi inför nyår ikväll. Våra vänner med barn kommer. Vi har planerat att bjuda på pilgrimsmuslor till förätt, till huvudrätt oxfile smörstekt potatis o rödvinsås, till efterätt pancotta. Barnen kommer att få korv med bröd, inte de lyxigaste men absolut det enklaste samt att det alltid funkar hos allra flesta barn.

Kommer atr bli så himla trevligt o ikväll tror jag stor grabbarna Dino o Liam kommer att vänta in tolvslaget med oss :) I vilket fall som helst åker vi in till stan för att se fyrverkeri showen dom har.

Av maminoo - 30 december 2012 21:16

Älskar när jag gör riktigt bra fynd. Som nu när båda pojkarna behöver fodrade regnställ så fann jag dessa från didriksson för knappa 300-lappen /st annars kostar de närmare 700kr/st. En beställning är lagd o jag är mer än nöjd. Kvalite för billig peng.



Av maminoo - 23 december 2012 22:20

Nu är jag påväg hemmåt, åkte in o jobbade nästan 7h. Stämde av med min chef då de fanns så mycket o göra o med så många helgdagar emellan blir det nästintill kaosartat på jobbet efter ledigheten. Så jag arbetade in ett par timmar. Skönt o ha ett jobb som man kan göra lite såhär, synd att man inte kunde jobbat hemifrån, vilket hade gått om vi hade haft systemen tillgängliga men det är sekretes grejen som sätter stop.

Iallafall kom jag ut från kontoret o då ser det ut så här på gatorna, snö. Blir en vit jul trots allt:))

Av maminoo - 22 december 2012 21:31

Idag har pojkarna fått öppna varsitt paket, Dino fick en bok "halvan, här kommer brandbilen" o elvis fick pyssel grejs något knapp liknanade som man stoppar ner i små hål. Jätte kul om man är ett år o gillar att trycka i saker.

Sen har vi varit ute o frusit ihjäl, -3grader men luftfuktigheten o vinden gör att det känns betydligt kallare vi frös så pass mycket att vi vände tillbaka ganska snabbt. Blev ett kort stop på lekia för att köpa 2 presenter till. Nu är vi färdiga med med presenterna till pojkarna. O resten utav dagen har vi hängt här hemma dansat, sjöngt, lekt o läst böcker.

Dagen har passerat fort barnen sover nu o E är iväg o hämtar min pappa från en resa han varit på. Snart är han påväg hem o då blir det film.

Av maminoo - 22 december 2012 00:07

Nu är pojkarnas leksaker inslagna. Inga mjuka paket här inte. De mjuka paketen slår jag inte då de inte bryr sig om de ändå.

E o jag har valt ut saker till pojkarna som vi vet att dom leker med. Förramåret köpte vi en massa saker som aldrig lektes med. Men i år blev det lite mindre men mer kvalite bakom det hela.

Jul

Av maminoo - 19 december 2012 14:36

Inga friskhetstecken härifrån, elvis var väl något piggare en Stund idag men nu kom febern tillbaka så då börjar vi om. Men förhoppningsvis blir han frisk snart. Nu är jag inne på min 3:e vab vecka, känns nästan pinsamt o behöva ringa in o tala om att man vabbar igen o igen. Men min chef tycker inte att jag ska känna så, vilket känns bra att han ändå förstår. Visserligen har han inget annat val men det känns bra o ha stöd från chefen ändå.

Jag kommer nog åka till jobbet under helgen o slutföra en hel del grejer så kunderna inte får vänta allt för länge med besked. Juldagarna innebär inget specielt för oss ändå. Barnen kommer få sina presenter utav tomten på nyår för så firar vi i Bosnien. Har köpt lite saker till dom o mer ska inhandlas.

Av maminoo - 18 december 2012 19:54

Sjukdommarna håller i sih här hemma, elvis har gjort sin 3:e dag med feber. Dino hade feber i 5dagar får väl räkna något liknande med Elvis. Usch så jobbigt det varit för honom han är jätte ledsen stackarn. Går runt med honom på armen hela dagarna. Tycker synd om Dino som inte får en möjlighet att ha en lika närvarande mamma. Imorgon kommer dinos morbror o hämtar honom så ska de två hitta på något så han får komma ut lite.

Just nu ligger jag i soffan o vilar, Dino ser på hitta nemo. Som han säkerligen sett 50gånger tidigare men han älskar den. Tanken är att vi ska boka biobiljetter till hitta nemo 3D o ta med Dino. Han skulle nog uppskatta de lite popcorn o dricka till de o ungen kommer vara överlycklig..:))

...

Av maminoo - 17 december 2012 13:33

Min lille elvis ligger utslagen på mina ben, han har busat hela morgonen men nu sa kroppen ifrån o vi har en gnällig pojk. Blir ännu mer vab för min del, kul. "NOT".

Dino mår bättre ingen feber eller så men fortfarande är det maten som inte går ner alls därav ett hetsigt humör som inte är o leka med.

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards