Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under september 2011

Av maminoo - 30 september 2011 20:00

Jag skulle kunna skriva om min fullspäckade dag idag. En massa shopping till mammsen, dvs mig. Men jag orkar inte känner mig inte på humör, känner mig näst intill lite deppig. Måste få tycka synd om mig själv en stund sen när detta humör går över då återkommer jag....


Av maminoo - 30 september 2011 09:00

Det har blivit en hel del nytt till Dino nu inför dagisstarten. Älskade ryggsäck är inköpt o jag blev till o med tårögd när Dino bar ryggsäcken på ryggen idag. Kunde knappast förstå att min lilla bebis är så pass stor. "snyft"


Har laddat upp med en hel del tröjor till Dino, dessa tre nedan är från h&m, den med bilen valde Dino ut själv. O även ryggsäcken valde han själv som ni ser älskar han fordon.


 

Har även handlat in höst o vinter kängor till Dino, han kommer dock få ett par vinterstövlar också. Tycker inte dessa är tillräckligt djupa. Men de duger nu i början innan snön kommer.

 

Köpte även en Super snygg RL tröja till Dino,

 

Självklart måste lillebror också få något fint. Så det fick bli denna heldress från RL, dock är den från 3mån. Men jag ville ha den från den storleken, ingen ide o köpa något som han kommer växa ur om 2veckor.

 

Behöver bara köpa ett par byxor till Dino o ett bra underställ inför vintern så är han redo att möta dagis o vintern. Elvis sötnosen har allt, han får helt enkelt ärva det mesta från Dino, kan kännas tråkigt men det känns så onödigt o köpa en massa nya kläder när Dinos är så gott som nya. Men lite nytt får de bli till honom också, Bla ska han få en ny åkpåse till barnvagnen. Tyckte Dinos var så ful så jag har sålt den o nu letar jag ny till Elvis. 


Av maminoo - 29 september 2011 19:44

Lite frånvaro från bloggen har det blivit nu i dagarna då vi passar på o vara ute så mycket som möjligt. Hinner knappast sätta mig vid datorn när vi väl är hemma. Barnen tar en del tid o när de sover passar jag o E på att umgås på egen hand. Jag älskar hur grymma vi är tillsammans jag o min man. Min allra allra bästa vän  


Idag har vi iallafall spenderat en hel del ute i sandlådan med Dino o sen promenad på det.   

              

Jag känner mig så mycket piggare nu än vad jag gjorde när jag var gravid. Orkade knappt gå ut med Dino vissa gånger, men nu är det helt annorlunda vi leker o busar som aldrig förr. E får sitta vid vagnen o se över Elvis medan jag o Dino leker.    


Av maminoo - 27 september 2011 17:41

Idag har vi varit ute hela dagen,  Vi gick ut redan innan 10 imorse o vädret var verkligen på sin bästa sida. Vi tog oss en promenad vid hamnen för att sedan bruncha på ett café. Dino var busigt söt o ville ha allt han kunde se på cafét o mamma o pappa var extra snälla idag så han fick en helt egen tigermuffins att smaska på.


 


 


Därefter for vi hemmåt Dino sov sin nap, när han vaknade tog vi oss ut igen denna gång åkte vi till en helikopter plattform för att Dino skulle se helikoptrarna lyfta o landa. (Helikoptrar är nya favoriten). Vi stannade en bra stund o tittade.

 Därefter for vi vidare till Almondys outlet bageri o köpte med oss en massa almondy tårtor, bra att ha hemma nu när vi väntar en del besök från nära o kära.

 


Detta var vår dag i korta drag, vi passar på o hittar på en massa roliga saker innan E börjar jobba igen. Dino njuter till fullo att pappa är hemma o att dom kan leka en massa lekar. Även om jag o Dino leker en hel del också så älskar han pappas bus på ett helt annat sätt. (pojkar)

Imorgon ska E o Dino till badhuset o bada medan jag o Elvis ska shoppa lite. Bla köpa ryggsäck till storebror o lite kläder inför dagisstarten nästa vecka.

Av maminoo - 26 september 2011 19:11

Idag hade jag en sån akward moment, det var nästan lite komiskt.


Befann mig på lekplatsen med mina två söner, vem dyker inte upp? Joo, ett gammalt ex med sina två döttrar...!!!! (Har inte träffat människan på 8år)


Tur nog så var de en del andra på lekplatsen så jag gjorde mitt bästa med att "låtsas inte se honom", han gjorde nog detsamma.


Tur det. Det hade blivit lite konstigt o behöva säga "Hej" o sen därpå behöva fråga "vad har du gjort de senaste åren?". Jag menar jag ser redan vad han gjort de senaste åren.. tydligen lika mycket som jag.


Ute

Av maminoo - 25 september 2011 20:02

Söndagen har erbjudit väldigt fint väder, Vi passade på att spendera dagen ute. Hela 3h var vi ute med båda barnen. Dino var med om en liten olycka, stackaren skulle komma ur sandlådan. Men när han skulle över med foten, slank han o for rätt ner med huvudet i den stolpen som ni kan se längre ner på bilden. Först trodde jag att han slog i tänderna eller näsan o befarade att blodet skulle forsa. Men "tur" nog så shade han slagit sig i pannan. Tårarna forsade o mamma o pappa fick trösta.   

Just nu är han väldigt röd, möjligtvis att det dyker upp ett blåmärke där tills imorgon.


(Varför bygger man sandlådor med sådana höga trösklar, det är ju småbarn som leker där, helt meningslöst enligt mig.)


Efter lekstunden & olyckan tog vi oss en lååång promenad, vi gick in i husområdet häromkring o kikade på alla fina hus. Vi är så sugna på att hitta något eget hus (radhus) snart. Vi har kommit överrens om att till våren ska  vi börja gå på visningar o så får vi se vart det leder oss. Nu gäller det att hitta ett område, som har bra förbindelser med stan så man kan ta sig till jobbet lätt. Men också att det är tryggt o att det finns en hel del aktiviteter för barn. En hel del som ska klaffa.


Nu blir det ensammys här hemma, E är iväg på poker med grabbarna. Småpojkarna sover så det är bara att njuta en stund innan det blir läggdags.


mys

Av maminoo - 24 september 2011 12:05

såhär mysigt har vi det just nu. 

Finna nog ingen godare lukt än nyfödd bebis lukt. Älskade lilla unge   


 

Av maminoo - 24 september 2011 10:27

Härliga lördag, solen skiner  & kallt ser det inte ut o vara. E och Dino har åkt iväg på fotboll. Tänka sig att lilleman är såpass "stor" att han kan följa med pappa. Jag o den andra lillemannen Elvis är kvar här hemma. Har plockat undan lite granna o nu myser vi bara. Tycker Elvis förtjänar det, när Dino är hemma försöker jag mata Elvis o sen lägga ifrån mig honom för att Dino också ska få uppmärksamhet o närhet. Vill räcka till för båda lika mycket.


Föresten så har Dino blivit väldigt högljud av sig, vet ej om vi märker det extra mycket nu bara för att lillebror är så pass liten o det aldrig störde oss när vi var ensamma med honom. Men lillebror blir rädd o vaknar varenda gång utav att leksakerna flyger ner i golvet.

V försöker förklara för Dino att inte slänga leksakerna då det skapar jätte oljud o lillebror vaknar, men Dino vägrar att sammarbeta just nu.


  iallafall så ska vi senare när far o son kommit hem åka o handla, Elvis lämnar vi en stund hos mormor o morfar o Dino tar vi med så han får lite egen mamma o pappa tid.


Idag är det 1 vecka sedan Elvis föddes, tiden går fort. Känns som om han kom igår.

Älskade plutt  


Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Skapa flashcards