Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under mars 2012

Av maminoo - 30 mars 2012 15:09

Imorse vaknade både jag o E med ett stort leende på läpparna, trots att barnen gick upp redan vid 6-tiden fanns det inget i världen som kunde få våra humör att vända. Just nu kretsar många tankar kring inredningen, iallafall i mitt huvud tror E tänker på helt andra saker. Utseendemässigt är de inte mycket som är i akut behov av att renoveras men man vill ju lägga en personlig prägel över bostaden.


De stora badrummet är total renoverat o är helt i min smak. Resten utav huset är inte lika roligt att visa då de nuvarande ägarna har sina möbler. Inte för att det är fult utan det känns inte kul o visa något som inte är "mitt". Men så fort vi kommit på plats då ska ni få se resten. Huset/radhuset vi köpt är friköpt dvs vi äger de på samma sätt som om de vore ett fristående hus. Det ligger precis i området vi ville, det är nära till skolor, dagis, badhus, olika föreningar osv. 

  Flytten däremot blir inte föränn långt in på Juli månad. Långt kvar jag vet, men vi har något o se framemot iallafall =)

Av maminoo - 29 mars 2012 21:56

Vet ni vad... Idag har vi skrivit på papprena för vårt hus. Vi slog till redan igår men kontrakt skrivningen var först idag. Ville ej jubla redan då eftersom någon när som helst hade kunnat lägga ett bud över vårt. Dock var vi aldrig med i någon budgivning utanvi erbjöd säljaren ett pris med ett krav att vi skulle skriva avtal snabbt. Härligt nog accepterade han vårt erbjudande, men eftersom muntlig överenskommelse inte betyder så mycket, så var vi något nervösa under dagen idag att han skulle ändra sig o låta de gå till en budgivning. Men han var ärlig:) Nu ska vi bara göra en besiktning för att säkerhetställa att huset är i bra skick osv o sen finns det inga tveksamheter. Är så glad för vår skull :)))

Av maminoo - 27 mars 2012 15:06

Äntligen fick man lite tid över för en liten uppdatering, Nej vi har inte köpt något hus ännu. Inte ens lagt bud på någon utav de 3st vi tittade på. Varför? Hmm vi blir alltid extremt sugna när vi ser bilderna men när vi går o tittar så blir de en helt annan känsla o så tänker vi, vill vi bo här 10-15-20år? för det är ju tanken att vi ska göra om vi köper ett hus. O då börjar vi att tveka, vi är inte alls så jätte intresserade utav någon av husen men ett utav de är lite bättre än de andra. Budgivningarna har heller inte stuckit iväg vilket innebär att vi lätt skulle kunna lägga ett vinnande bud men ändå gör vi inte det..


jag brukar tänka, "den som vill han tvekar inte & den som tvekar han vill inte". o eftersom vi verkar tveka tror jag att vi egentligen inte vill. Så vi håller låg profil.. får se vad som händer, vem vet.


Av maminoo - 22 mars 2012 13:23

Tydligen var inte det bara vi som förälskat oss i ett utav husen. Visningen är i helgen men folk har redan börjat att lägga bud. Ehm seriöst vill man inte se vad man köper? Vi kommer nog inte vara dom som får just de huset då vi inte är villiga att betala hur mycket som helst. Tråkigt, men det ska kännas 100% rätt på alla plan innan vi köper.




hus

Av maminoo - 20 mars 2012 19:13

Kan ni förstå att båda våra barn somnade på nolltid & det innan 18:30. Kvällen känns helt plöstligt så lång, vet inte riktigt vad jag ska göra av all denna tid. Blir att vänta på desperate o däremellan äta en massa onyttigt...


Det gick bra med mäklaren, vi skrev kontrakt o kom överrens om lite sånt som kan vara viktigt. Måste säga att jag är sjukt nöjd med mäklaren vi har, han är en säljare in i benmärgen. Får se om han lyckas bra med vår lägenhet, det viktigaste är att han får sålt den för ett marknadsmässigt pris, får han mer så är det självklart pluss men inget krav.


Det känns som om vi bestämmt oss lite mer för de husen vi är intresserade utav, idag har vi 3st som vi är intresserade utav & 2 av dessa kommer vi lägga bud på. Men skulle de inte bli vi som vinner något utav budgivningarna så är de inte hela världen det kommer nya hus hela tiden. Håll tummarna för oss nu..

Av maminoo - 19 mars 2012 09:43

 världens finaste Elvis är hela 6 mån ny, kan knappt förstå hur fort tiden har passerat. Han känns så pytteliten men när jag ser honom sitta själv inser jag att han inte är så pytteliten längre. Älskade Lilla Elvis mamma, pappa o storebror älskar dig enormt mycket. 

 
Av maminoo - 18 mars 2012 21:25

Gud vad jag önskar att jag hade lite mer tid att blogga, det är egentligen kul o skriva ner de som sker i vardagen. Jag brukar gå bakåt i tiden o läsa o tänka oj har vi gjort allt det här.

Men just nu är det fullt upp hemma inför förberedelser inför fotograferingen. Mäklaren kommer på tisdag o vi ska gå igenom de sista o sen fota hemmet. Vi har städat, donat, målat om & grejat en massa annat. Idag tvättade jag fönstrena o nu ser man till o med ut. Vi har inte köpt något boende ännu, men vi vill förbereda allt så när vi köper är det bara att trycka på knappen o vår bostad går ut på försäljning.


Just nu finns det två hus som vi är intresserade utav den ena lite mer än det andra. Den som vi är lite mer intresserade utav ligger i rätt område, det är rätt storlek på den osv MEN (finns alltid ett men) utgångspriset ligger väldigt högt, det ligger i princip på maxgränsen vad vi kan/vill betala. Det andra huset ligger mer centralt är något äldre hus o vi skulle behöva bygga om då planlösningen inte är den allra bästa men utgångspriset ligger långt under vad vi kan tänka oss att betala o blir helt enkelt en prisvärd investering om man skulle göra de förändringarna.

Visningarna är först kommande veckan. Så vi får helt enkelt se, bara för att vi gillar ett hus väldigt mycket kommer vi inte överskrida vår bestämda budget. Vi vill inte bara "bo", vi vill kunna resa mycket, hitta på saker, unna oss o barnen fina saker osv. Därför lär de säkert inte bli huset vi gillar mycket. Men de dyker nog upp annat


jag hoppas att det gör det snart, blir ju tokig här hemma






Av maminoo - 12 mars 2012 21:37


Vet ni att vi var (notera jag) med i en budgivning häromdagen. Vi hade varit o tittat på ett radhus vilket vi egentligen inte ens ville ha utan vi ville bara käcka ut området. Visserligen var det jätte fint och i huvudet hade jag flyttat in där. Vilket jag har tendes att göra så fort vi tittar på något, (nomad). Iallafall, så ringde mäklaren någon dag efter o frågade om vi var intresserade. Sån som jag är så la jag ett bud för jag att inte kunde säga NEJ, jag var genomsvettig i ca 30min tills jag fick ett sms från mäklaren att någon hade lagt ett bud över. Tur det!!!! hade blivit knäppt om E hade kommit hem från jobbet ovetandes om vad jag köpt.

Därefter skickade jag ett mail till mäklaren o sa att vi lägger oss, budgivningen hade gått för högt, 10 000kr mer än vad jag budade.. hahaha, tur att man kan maila.


Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards