Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under oktober 2012

Lek

Av maminoo - 17 oktober 2012 21:53

De fantastiska sen jag började jobba är att de få timmar jag träffar barnen 15.30-19.30 utnyttjas till fullo. Vi leker verkligen o har riktigt roligt. Känns riktigt bra o ha börjat arbeta, jag sa till E tidigare idag att de känns som att jag har fått så mycket mer energi nu. Får väl se hur länge man känner så. Imorgon slutar jag iallafall framemot lunch o då ska jag hem med detsamma till mina pojkar.


Från lekplatsen tidigare ikväll.

Av maminoo - 16 oktober 2012 20:26

Ännu en dag avklarad på jobbet, tanken var att jag skulle följa med olika arbetskollegor hela veckan ut för att bli uppdaterad men redan idag tyckte jag att det blev jobbigt o sitta bredvid när jag precis visste hur man skulle göra. Så imorgon kör jag igång på egen hand.

Ska bli trevligt o få sätta sig på sin alldeles egna plats o göra lite fint med barnens kort o någon fräsch blomma..:)

Har märkt hur plötsligt kylan kommit hit o barnen är glesa med varmare mössor så passade på att beställa från babyshop två superfina mössor från geggamoja. (15% drabbat med kod 50KFANS)

Alldeles snart är det dags för dagis inskolning så en del mockasiner & fingervantar måste köpas in :)

Av maminoo - 15 oktober 2012 21:51

Idag var första dagen på mitt nya liv. Superbra måste jag säga. Förmiddagen bestod utav fika o ännu mer fika men på eftermiddagen drog det igång med lite introduktion o lära känna alla nya som tillkommit under de 2,5åren jag inte varit där. Låt mig säga att det är en hel del nytt folk. Iallafall så fick jag "jobbat" lite med lagar o regler kring förmyndare o trot eller jag kommer till o med ihåg hur man skulle göra.

Kring kl 14.00 tänkte jag bara 2h kvar och vid 15.00 tiden saknade jag barnen o ville hem. Väl hemma så blev det puss kalas från en påstridig mamma o inte alls så puss villiga pojkar de hade definitvt inte känt samma saknad efter sin mamma.

Enligt pappan i huset hade dom haft jätte kul. O det kan jag förstå när man hitfar bevis på att dom hoppat i soffan på pappans telefon så förstår man vaeför dom inte saknat sin mamma ett dugg. Jag tillåter nämligen inte denna aktivitet alls o är ganska sträng med det. Men har pojkarna kul så räcker det för mig.

Av maminoo - 14 oktober 2012 21:36

Då så, dagen har kommit. Jag har precis ställt klockan på 07.20, ställt fram kläder jag ska ta på mig. Imorgon sätter jag mig på bussen o åker till jobbet. Efter 2,5års tid, tänka sig vad snabbt tiden gått. Det var som igår då jag satt där gravid med Dino. Just då kändes de som att de skulle ta en evighet innan jag skulle sätta min fot på arbetsplatsen igen. Men så fel jag hade tiden har verkligen flugit förbi. De 2,5åren med mina pojkar har varit de bästa i mtt liv. Jag har gett dom all min tid all min kärlek o uppasning dom kunnat få. Men dom kommer få de bra med sin pappa i ett par veckor innan det är dags för dagisinskolning.

Wish me good luck

Av maminoo - 13 oktober 2012 13:10

Det börjar bli riktigt kallt ute, är kring 0:an varje morgon. Men jag ser framemot snön för barnensskull blir mysigt o gå ut o åka pulka. Vi tröttnade kylan imorse o tog cyklarna o cyklade med barnen i deras kärra till Bauhaus o coop. Köpte isoleringsgrejs till Elvis balkong dörr som inte är tillräckligt isolerad. Barnen åt Lund chefen på Coops restaurang o sen cyklade vi hemmåt igen. Med kall motvind hela vägen hem brrrbrrr jag är fortfarande frusen.

Iallafall så har barnvakt ikväll så jag o E ska på restaurang (italiensk, är sugen på pasta) o därefter har vi bokat biobiljetter för att se filmen Ted. Lite egen tid behöver även vi.


Av maminoo - 12 oktober 2012 20:34

Sitter här i min ensamhet o njuter utav ett glas rött, lite ost o kex o ser på nothing Hill. E är iväg med sinav vänner, barnen sover sen en stund tillbaka. Verkligen ro fyllt, chefen ringde mig i eftermiddags för att stämma av om jag verkligen kommer på måndag. Haha han kan väl knappt tro de själv.

Små nervös börjar jag att bli känns alldeles overkligt.

Av maminoo - 12 oktober 2012 10:20

Älskar mina nya hallsmattor, har en i hallen här nere o en i köket.

Bilden gör sig inte rättvis de är turkosa i verkligheten o inköpare på Ellos. Riktigt fina o bra kvalité trot efler ej.

Av maminoo - 12 oktober 2012 09:41

Sen Elvis börjat med mjölkfri kost vägrar han ta den mjölkfria vällingen. Vilket innebär att nu är det bara att gå upp när han vaknar 06.30 o ge han gröt. Tidigare fick han flaska i sängen o sen somnade han om. Men inget utav den lyxen längre, men spelar ingen roll att de inte blir fler sovmorgnar. På måndag börjar jag att arbeta, de 2 första veckorna kommer det att bli 8-16.00 tills jag kommit igång på egen hand.

Jag har en hel utbildning o genomgå de första dagarna då det har skett en hel del förändringar inte bara i arbetssättet men även regler o lagar inom EU.

Det känns lite overkligt att jag nu ska lämna hemmet för en helt annan vardag, men jag ser faktiskt framemot det. Jag längtar lite till o med.

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Skapa flashcards