Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Första klippningen

Av maminoo - 11 juni 2011 19:32

Idag har vi varit hemmifrån i princip hela dagen. Åkte tidigt på morgonen till mina föräldrar åt frukost o umgicks lite innan Pappa o E åkte iväg på fotboll, jag o mamma o Dino ville inte vara sämre så vi åkte in till stan för att handla lite.


  Fick bli en vindfleece jacka, mössa & keps till Dino från PoP, älskar deras kläder. Bebis nr 2 fick sig en hel del kläder den med, ojj så smått allting är man glömmer snabbt bort hur små dom är i början.


Därefter åkte vi till mammas frisörska för att klippa Dino, ojj vad nervös jag var eftersom jag inte visste om han skulle sitta still eller streta emot. Men det gick så bra så. Han var jätte lugn, han fick lyssna på musik "gummibjörn" o därmed var det inga problem att få honom klippt.


  Frisörskan sprutade i lite barnfärg i Dinos hår för att han skulle se lite häftig ut o visst gjorde han det mitt lilla hjärta. Nu ser han lite äldre & tuffare ut med sin mohawk aktiga frisyr.


Så fort vi kom hem fick Dino ta ett bad o fick sin välling o sen var det bums i säng direkt. Men han vaknade för inte alls en lång stund sen o skrek så enormt mycket att det var bara o ta upp honom i låta honom vara vaken. Jag förmodar att det är tänder som bryter ut, har sett två st som är på gång o förmodar att det är pga dom som det gör ont o han inte kan sova.

Nu är E med honom o försöker få honom att somna om, han har iallafall lugnat ner sig så hoppas att han somnar om snart eftersom han är riktigt trött.

 
 
emira

emira

12 juni 2011 11:04

Att få melwin att sova är helt olika, beror på vems som gör det, jag gör det så somnar han fort..På kvällarna är det lit svårare då blir han ofta gnällig och skriker och håller på..Men vissa kvällar somnar han av sig själv..På dagarna är det inga problem då lägger jag han i hans sång med en snuttifilt och hans nalle:) Ali ska Damir hjälpa han så är det inte lika lätt haha...

Hur går det med dino då?

http://emirasangels.blogspot.com

 
emira

emira

12 juni 2011 11:49

Det förstår jag att det inte är lätt att få han att sova...han är ju äldre nu och vet saker och så:) Märker av kanske en del nu vad som händer omkring:) Melwin vi har börjat lite, så fort jag inte är i rummet och han är själv där så börjar han gråta:)

va fint Dino har klippt sig:) sötnos:) jeli vi pravite kumalo?

Vi kanske ska göra det till Melwin när ha fyller 1 år:) fast inget är bestämt ännu:)

http://emirasangels.blogspot.com

 
emira

emira

12 juni 2011 12:36

Min kompis från banja Luka sa en gång till mig da ce ici na kumalo? ja nisam znala sta je to haha;) men det är ju det när dem klipper:)

Det är inte lätt när dem små vill bestämma lika bra att man är hård i början och inte låter dem bestämma för mycket, sen kanske det är för sent:)

Hur mår du då? sparkar lilla bebisen:)?

http://emirasangels.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards