Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

natten

Av maminoo - 8 juni 2011 12:17

Hur gick nu då natten i det egna rummet?


Mjo Dino sov hela natten, dock så var det den jäkla nappen. Så fort han saknade den så börja han att gnälla o självklart vakna ja utav att jag hör honom i monitorn. Så de blev ett par besök i hans rum för att hjälpa honom att hitta nappen.

Men E o ja pratade om att han får börja lära sig att hitta den själv så inatt ska vi inte hjälpa till.

Han vaknade 07:30 imorse, jag hörde att han vred o vände på sig o när ingen dök upp började han att små gråta o då gick jag in så låg han där i sin säng i blev överlycklig när han såg mig.


Nu ligger han o sover sitt dag pass o att somna i sitt egna rum var en hel del svårare nu på dagen än igår kväll, han grät i 20min, självklart gick jag in o la ner honom klappa honom på ryggen o gick ut igen tills han till slut somnade.



Tidigare idag gick jag o Dino till Vårdcentralen för att en läkare skulle titta på Dinos ögon som blir röda under dagarna, eller det har varit så de senaste 2veckorna. (Det var drop in men det tog en evighet att få träffa någon trots att småbarn får gå före). Till slut fick vi träffa en läkare o det verkar som att Dino har pollenallergi, börjar tro att det är från gräs då han den senaste tiden badat mycket ute hos mina föräldrar på deras gräsmatta. Men nu har vi iallafall fått ögondroppar, så får vi se hur det blir.

Men att hälla två droppar i vardera öga på en kille som vägrar att ligga still o sen blundar allt han kan så fort man kommer nära ögat är inte de allra lättaste. På något vis lyckades jag få i dom alldeles själv. Men nästa gång får E hålla fast honom o ja hälla.


 
 
emira

emira

8 juni 2011 15:01

Stackars liten inte rolig med pollen, Damir har det men han dricker tabletter za to:) Jag har inte det tack och lov...Är väldigt irriterande:)

Vad har ni gjort för skoj idag då?

http://emirasangels.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards