Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 8 juni 2011

Av maminoo - 8 juni 2011 19:32



Det händer så mycket runt 1års åldern känns det som. Dino kan gå (fast han föredrar att krypa) han leker själv med sina leksaker. Han gillar sina bilar o brukar brumma under tiden han knuffar dom framåt. När han ser en traktor, bil, eller motorcyckel så säger han brum brum o pekar. Ampa=lampa, Opta=boll, mamma o tata=pappa, är ord som återkommer hela tiden. Dino förstår att nyckeln ska in i dörren på något vis. Vi har sån elektronisk platta som man trycker upp mot dörren som öppnar olika dörrar inne i huset o han brukar alltid få hålla den när vi antigen ska ut eller in o då trycker han upp plattan mot dörren så den låser upp sig.


Utvecklingen går verkligen framåt, jätte häftig hur mycket dom lär sig på ett år från att inte kunnat något överhuvudtaget.


På Vårdcentralen idag



Nu sover Dino för natten, nattningen gick väl bra. E fick ta den ikväll, men Dino kan köra med E lite mer än med mig så E fick det lite tufft. Själv satt jag bara ute i vardagsrummet o log för mig själv. Hehe


Nu ska jag kika på lite kort från Dinos kalas. Ha en trevlig kväll allihopa


Av maminoo - 8 juni 2011 12:17

Hur gick nu då natten i det egna rummet?


Mjo Dino sov hela natten, dock så var det den jäkla nappen. Så fort han saknade den så börja han att gnälla o självklart vakna ja utav att jag hör honom i monitorn. Så de blev ett par besök i hans rum för att hjälpa honom att hitta nappen.

Men E o ja pratade om att han får börja lära sig att hitta den själv så inatt ska vi inte hjälpa till.

Han vaknade 07:30 imorse, jag hörde att han vred o vände på sig o när ingen dök upp började han att små gråta o då gick jag in så låg han där i sin säng i blev överlycklig när han såg mig.


Nu ligger han o sover sitt dag pass o att somna i sitt egna rum var en hel del svårare nu på dagen än igår kväll, han grät i 20min, självklart gick jag in o la ner honom klappa honom på ryggen o gick ut igen tills han till slut somnade.



Tidigare idag gick jag o Dino till Vårdcentralen för att en läkare skulle titta på Dinos ögon som blir röda under dagarna, eller det har varit så de senaste 2veckorna. (Det var drop in men det tog en evighet att få träffa någon trots att småbarn får gå före). Till slut fick vi träffa en läkare o det verkar som att Dino har pollenallergi, börjar tro att det är från gräs då han den senaste tiden badat mycket ute hos mina föräldrar på deras gräsmatta. Men nu har vi iallafall fått ögondroppar, så får vi se hur det blir.

Men att hälla två droppar i vardera öga på en kille som vägrar att ligga still o sen blundar allt han kan så fort man kommer nära ögat är inte de allra lättaste. På något vis lyckades jag få i dom alldeles själv. Men nästa gång får E hålla fast honom o ja hälla.


Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards