Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

smörgåstårtor

Av maminoo - 5 juni 2011 19:43

Får det vara så här varmt i Sverige? nästan svårt att tro men visst är det härligt. Mindre härligt kommer det vara imorgon när vi ska vara instängda i en lokal med 30 andra personer.


Idag har jag o mamma gjort 3st smörgås tårtor. De tog en tid, men nöjd är jag iallafall. Vi gjorde så det är ca 30bitar med räkor o lax, svärmor ska göra en 10bitars med rostbiff de som kanske inte vill ha räkor o sånt på sin.

Utöver smörgåstårtorna blir det vanlig tårta som är beställd tills imorgon, ni ska få se bild då. Sen blir det jordnötter o godis som lite plock snacks. Självklart kaffe o baklava ( svärmor insisterar). O vi kommer även ha välkommsdrink (champange o jordgubbar) men ingen annan alkohol kommer att serveras. Det är ett barnkalas o inget annat. 


   

Allting är i princip klart, smörgåstårtorna ska bäras ner imorgon strax innan kalaset börjar, hälla upp champangen o sen är det bara att sätta igång. Eftersom gästerna är blandade så kommer välkommstalen hållas på bosniska utav E & på svenska utav mig.

Kommer inte vara något speciellt tal, utan vi ska tala om för folk att vi är glada att dom kommit för att fira denna dag med oss o framför allt Dino osv.



 
 
emira

emira

5 juni 2011 20:21

Jesam stigla sam sve, ali hatar att vika tvätten usch va tråkigt det är..

joj vilka goda smörgås tårtor nu blev jag sugen på en bit sparar du åt mig:)hoppas kalaset blir bra och att det inte blir för varmt för er, barnen kanske kan leka ute lite om dem tröttnar att vara inne:)

Jag läste din förlossning lite, va jobbigt för dig att det tog sån tid ali sta ces tako je...Jag tror nog våra mammor var väldigt nervösa och oroliga, jag ringde inte ens min för jag vet hur hon blir haha...Min svärmor och svärfar visste om det fast dem var också jätte oroliga typist bosnier, panika odma hahah:) Jag gillade inte luftgasen jag fick bara panik av dem så jag fick ryggbedövning när jag var ca 7 cm öppen och enligt barnmorskan så skulle det hjälpa och det gjorde det tills jag skulle föda fyy fan usch va ont det gjorde..

hur många timmar exakt tog din förlossning?

Om du fick välja vilken bedövning ska du välja nu?

http://emirasangels.blogspot.com

 
emira

emira

5 juni 2011 22:31

awww tack va söt du den är nog jätte god:) ja det är synd att vi inte bor närmare varandra då kunde vi träffas och umgåtts,fikat, shoppat och pojkarna hade kunnat leka:) med varandra, Men när jag kommer till GBG så kanske vi kan ses hoppas jag:) det blir nog några resor ditt i år säkert:)

Min förlossning på gick i 24 timmar sammanlagt, mina egna värkar försvann natten mot den 10 så jag fick konstgjorda då öppnades jag sakta och sakta, jag trodde jag skulle explodera, jag fick massa hjälp med att hjälpa till att öppnas men inget hjälpte hahah:) Fast dem berömde mig allihop att jag var så modig för att vara först föderska..Sen sa en barnmorska att jag skulle ta hennes råd att ta ryggbedövning och att det kommer hinna värka innan bebisen skulle komma ut..Jag tog hennes råd och är GLAD för det idag gud vilka värkar jag fick sen usch säger jag bara jag kunde inte andas...Men jag skulle lätt klara av en förlossning igen och kommer ta ryggbedövning och skippar luftgasen den gjorde mig bara nervös och jag fick panik...Nästa bebis vet jag inte när det blir, dado säger ett barn räcker fast jag vet att han vill ha en till han tycker små barn som gråter är jobbiga fast tako ti je...haha

Min amning gick inte alls bra, melwin skrek i 2 veckor hela tiden för han var hungrig det var jätte jobbigt, jag var ledsen för jag visste inte hur jag skulle göra, massa omkring la sig i hur jag skulle göra och blä blä..Joj det var jobbigt men jag började med ersättnings mjölk+ amning och det gick bättre, kunde amma i 4 veckor sen gav jag upp. Men melwin gick upp i vikt jätte bra med ersättnings mjölk och han växt bra masalla..


Hur gick det med din amning, hur länge amma du?
Hur utvecklades Dino dem 2 första månaderna för att vara för tidigt född....?

http://emirasangels.blogspot.com

 
emira

emira

6 juni 2011 20:25

Min förlossning pågick i 24 timmar sammanlagt, jag åkte in den 9 oktober klockan 20:00 med värkar, dem undersökte mig och då rann vattnet helt, jag hade bara underdagen känt lite av den, sen hade jag höft blodtryck...Fast värkarna var starka och jag var öppen bara 2 cm så ingen bebis under den natten skulle det inte bli..jag plågades av värkarna tills jag fick morfin och en sömntablett att sova på men inget hjälpte på mig haha..men mina egna värkar försvann så jag fick konstgjorda som skulle hjälpa mig att öppnas...natten gick inget hände. På söndag morgon så hände inget jag hade värkar men vid 4 tiden så fick jag åka in i en förlossnings sal då det började hända grejer..hade då bara öppnats 7 cm och dem räknade med en bebis vid 20:00 men inget hände så jag fick ryggbedövning vilket hjälpte mig vid värkarna och jag är väldigt glad för det idag ska jag säga och nästa gång om det går ska jag ta ryggbedövning igen...sen gick tiden och det började hända grejer och Melwin kom ut 23:11, vägde 3370 gram och var 50 cm lång...Underbar uppllevelse önskar att jag får uppleva det igen...hahha

Min amning gick inte så bra, hade en del strul med det. kunde bara amma i 4 veckor, melwin gick upp bara ca en halvt kilo ca med min mjöl resten gick han upp med ersättnings mjölk, fick amma sen ge ersättnings mjök sen gav jag upp amningen och började med NAN och ge han...


hur gick det med din amning, kunde du amma dino?

http://emirasangels.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards