Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

För ett år sedan

Av maminoo - 4 juni 2011 21:57

För ett år sedan natten mot den 5juni vaknade jag utav att något rann nerför mina ben, gick upp & hann precis innanför toallet dörren när vattnet forsade ut ur mig som om någon hade hällt ut en hink med vatten.

Jag var då i v34+3.


------------->  Jag den 4juni 2010



Vi hade kommit hem runt midnatt o klockan var runt 02.15 när vattnet gick.

Jag ropade på E, som låg o sov. Enligt honom själv så trodde han att jag bara hittade på att vattnet gått för att väcka honom. Hahaha


Jag hade bara någon vecka innan dess fått telefon nummer till BB från min barnmorska, så vi letade fram det o ringde till BB, jag blev uppmanad att komma in direkt.


Strax innan vi åkte in, så skulle jag självklart ta på mig kläder, Men mitt i denna chock att vattnet hade gått o att jag visste att bebisen kunde komma närsom helst. Kunde jag inte koncentrera mig på något kändes som att jag hamna i någon slags dimma, minns att jag sa till E.
-Jag har inget att ta på mig, vad ska jag göra?

E svarade bara - Ta på dig vad som helst, du ska föda inte gå ut.

Fattar inte att jag orkade att tänka på vad jag skulle ta på mig??


När vi kom in på BB fick jag undersökas o sen höll man koll på bebisen o dess hjärtslag fram till 06.30 på morgonen allt såg fint ut o jag fick åka hem eftersom jag inte hade ont. O enligt läkaren så kunde man inte hitta orsaken till att vattnet hade gått. Inga infektioner eller något som kunde antyda, utan detta skedde helt oförklarligt.


Läkaren talade även om för oss att inom 3dagar skulle bebisen komma. Om värkarna inte kom igång utav sig själva så skulle jag bli igångsatt på måndagen. Men det bästa vore ju om de kom igång utav sig själva. Innan utskrivningen sa de även att jag skulle komma in senare under eftermiddagen för att kontrollera att bebisen mådde bra.


Läkaren uppmanade oss att gå hem o sova för vi skulle behöva all sömn vi kunde få. Kom hem vid 07.00 på morgonen (5juni), tror ni att jag kunde somna? Självklart inte..


Fortsättning följer....

 
 
Minella

Minella

5 juni 2011 10:46

hahaha du ska föda inte gå ut :D hahaha va skön! sa obadvoje moje dijece tog de hål på hinnan på förlossningen ,sve sam se bojala tako ako sam ugradu naprimjer da ne pukne,speciellt nu med ajla, min förlossning gick juh super forrt med henne, zabolilo med u 3 ujutru u pola 7 osla u bolnicu,u 8 kaze ona du e öppen 10 cm, ja ba vaaaaaaah, hahaha ja har inte så mycket ont, al onda se razduzilo na kraju cekali da livmodertappen skroz mjukna upp od 8 sati do 12 od 12 do 13 cekali kryst värkar cekali ! nije se maloj bas izlazilo . HAHAHHA'


A svi se svadjau , nema kod nikog nista perfektno, ja nekrijem nista, i kod mene lijepo naravno al i naravno ima i svadje, mer tjafs typ. HAHA :) jebiga citav zivot se moras boriti! hur länge har ni varit tillsammans? är ni gifta
Vi är bara sambosar :) varit ihop 6 år i oktober :)

http://miinellaa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards