Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

Kalas på gång

Av maminoo - 4 juni 2011 20:10

Gud vad varmt det är, man blir lika chockad varje gång man kommer ut utanför dörren. Vi som haft en del "att göra" idag har spenderat många timmar ute. Just nu känner jag mig helt slut. Först åkte vi in till stan för att handla allt som behövdes till kalaset. Dukar, tallrikar, glas, champange glas, bestick, drickor, snacks ja o allt annat som kan tänkas behövas.


Imorgon kommer mamma över så ska vi göra 2st smörgåstårtor, svärmor gör en som hon tar med o själva kalas tårtan är beställd & kommer att hämtas på måndag strax innan kalaset börjar.


E och jag spenderade en stund nere i lokalen för att sätta upp borden o stolarna o lägga dukarna. Väntar med att lägga upp tallrikarna o besticken så det inte samlas damm. Trots att vi öppnade fönstrena så var det så oerhört kvavt inne i lokalen, jag hoppas verkligen inte det är så här varmt på måndag, folk kommer att svettas ihjäl där inne.


Här nedanför ser ni bilderna på lokalen, 30gäster + vi tre. De lilla bordet med två stolar är tänkt för oss och Dino, ska ta med hans matstol så får han sitta i mitten.

Lite ballonger ska upp så det ser mer barnkalas aktigt ut. Men det får vi ordna imorgon.

     



Som ni ser så är inte lokalen jätte stor o lokalen får inte ha mer än 30pers, vi har därmed begränsat antalet gäster för att det helt enkelt ska få plats. Vi har valt att bjuda de som vi umgås med mest o de människor som visat att de bryr sig mycket om Dino. Självklart hade vi bjudit alla om det hade gått, men folk verkar inte förstå detta. De är främst "släkt" som inte blivit bjudna i första hand o nu är de en del sura miner. Men jag kan tycka om Dino fyller 1år o du som är min släkting träffat Dino 1gång under detta år trots att du bor 10min ifrån mig så ser jag ingen anledning till att prioritera dig framför någon som faktiskt bryr sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards