Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under augusti 2011

19

Av maminoo - 30 augusti 2011 09:00

19 dagar kvar.



Idag väntar vi besök norrifrån, svärisarna kommer på besök. Vi har inga speciela planer förutom att umgås lite, de har saknat Dino enormt då de inte träffat honom sen i slutet utav juni.

Av maminoo - 29 augusti 2011 20:37

Nytt i Dinos garderob


Skalbyxor & Höst/vinter Jacka från PoP


  Måste bara hitta ett par fina höstkängor också. Tänkte ta de på onsdag då jag ska till stan o fika med en vännina. Vill hinna med så mycket som möjligt innan förlossningen. Vill inte ha en massa måsten sen när bebisen kommer ut, utan vill bara kunna ta de lungt o lära känna den nya familjemedlemen.


Vinteroverallen kommer beställas via nätet så det slipper vi stressa över o leta ute på stan. Just nu är jag mest sugen på denna från MOLO.

Men även någon utav dessa två från Didriksson lockar.    


   

Har ni någon erfarenhet utav dessa overaller får ni gärna komma kommentarer o tips.




  

Av maminoo - 29 augusti 2011 17:08

20 days left


  Magen idag v.37+1

















Av maminoo - 28 augusti 2011 08:35

Gårdagens trötthet ledde till att Dino inte fick spendera natten hemma igår, utan blev utslängd haha. Nej men han fick åka till sin mormor o morfar så att vi skulle kunna få lite vila o sömn. Vi två trötta föräldrar passade på o att gå ut o äta på vår favorit restaurant, Masala nu när vi ändå var ensama.

Jag åt en jätte god pasta o E stenungsbakad pizza. Yummm. När jag inte åt upp allt påpekade serviötren att jag minnsan skulle börja äta mer längre in i graviditeten. Ehm det är 3v kvar svarade jag & visst blev han förvånad & sa att de verkligen inte syntes. 


efter en massa god mat blev de ica maxi stop o vi köpte med oss choklad o Ben&Jeyrry åkte hem la oss i sängen o gottade oss innan vi däckade. Har sovit underbart gott hela natten känner mig utvilad o redo för en aktiv dag med min underbara son. Vi ska alldeles strax åka o hämta honom.


21 dagar kvar


(onödig info kanske men slemproppen har börjat att gå, visst kan den ombildas igen men det ännu ett tecken på att de närmar sig)

Nu går jag även in i v38, (37+0 idag).

Av maminoo - 27 augusti 2011 13:08

Enormt trötta är vi, alldeles för lite sömn då Dino sov som en kratta inatt. Vi har nu alla sovitMiddag för att vila upp oss lite men för min del har de inte hjälpt så mycket. Så jag ligger fortfArande i sängen o vilar. Nu är de bara 22 dagar kvar = 3veckor. Orkar inte vara gravid mer

Av maminoo - 26 augusti 2011 12:01

Dinos dagis är ett föräldrarkoperativ, vilket innebär att föräldrarna som har sina barn på dagiset driver själva dagiset i form utav att ha en förening med egen styrelse. Alla föräldrar som har barn på dagiset tilldelas olika uppgifter. Dvs det är föräldrarna som sköter inhandlig utav mat, städ, tvätt, gårdsskötsel, ekonomiansvarig, personalansvarig osv. Maten på dagiset beställs varje morgon från en restaurang o som förälder får man ett veckoschema med olika maträtter att välja bland till sitt barn. Därmed har man som förärlder verkligen full kull på vad som sker o jag är fullkomligt lycklig över detta. Det känns så tryggt o så "hemma" på något vis. 


Själv ska jag sitta med i ekonomiutskottet med 3 andra föräldrar, min uppgift där blir att ha hand om beräkningar o avgifter som inkommer till dagiset. Riktigt förväntansfull är jag. 


Av maminoo - 26 augusti 2011 10:06

23 dagar kvar


Var hos min BM imorse, alla värden var vädligt fina. Bebis är fixerad o hon trodde inte att jag skulle gå hela vägen till de beräknade datumet (18sept). Men man vet aldrig.

Vi skrev ett kort förlossningsbrev, ungefär att de skulle erbjuda EDA & att jag ville att dom skulle berätta vad som sker under förlossningen så att jag får vara "med". 


Excited   

Av maminoo - 25 augusti 2011 21:46

Vi kom iväg i förmiddags för lite shopping, ja de resulterade i 5h ute på stan. Dock var nog 2 utav dessa timmar lunch o fika pauser, fick väldigt ont i benen utav allt traskande hit o dit.

När vi kom hem fick jag en del värkar väldigt tätt, till slut började jag att klocka de. Ibland kom de var 6:e minut o ibland var 12:e. Så jag la mig ner o vilade i ca 2h o därefter avtog det. Huhh började bli rädd ett tag där. Efter vilan tog jag mig i kragen o började baka vanilj bullar. Är man sugen så är man. Vill inte köpa färdiga tycker inte att smakar lika bra som hemmagjorda. 

     


Lite från Shoppingen:

Handlade mest till Dino som var tanken, fick inte köpt allt som vi skulle behövt. Men det är så svårt att shoppa med E han anser att det inte behövs så mycket O att det är en hel månad kvar tills Dino ska börja Dagis så jag borde kanske inte köpa allt med en gång.


     


Det blev iaf 4par mjukis byxor från Zara & Lindex
2 Tunnare tröjor från H&M

1 Hood tröja H&M

6 par strumpor & tumvantar från Kappahl

Behöver köpa en 2-3tröjor till o fodrade jeans/byxor samt höst skor.


Blev även lite nytt till den blivande mamman. Något sommrigt kanske, men linnen behövs alltid & tunikan var till väldigt fint reapris. 


   


Nu är det bara höst/vinter skor som ska köpas in, fick väldigt fina tips från min söta kusin S, som gjorde ett collage med tips på vad som kommer vara "inne" i höst. Har kikat lite så får nog ge mig ut på stan när jag fött för att handla in lite nödvändigheter.

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards