Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av maminoo - 25 augusti 2011 21:46

Vi kom iväg i förmiddags för lite shopping, ja de resulterade i 5h ute på stan. Dock var nog 2 utav dessa timmar lunch o fika pauser, fick väldigt ont i benen utav allt traskande hit o dit.

När vi kom hem fick jag en del värkar väldigt tätt, till slut började jag att klocka de. Ibland kom de var 6:e minut o ibland var 12:e. Så jag la mig ner o vilade i ca 2h o därefter avtog det. Huhh började bli rädd ett tag där. Efter vilan tog jag mig i kragen o började baka vanilj bullar. Är man sugen så är man. Vill inte köpa färdiga tycker inte att smakar lika bra som hemmagjorda. 

     


Lite från Shoppingen:

Handlade mest till Dino som var tanken, fick inte köpt allt som vi skulle behövt. Men det är så svårt att shoppa med E han anser att det inte behövs så mycket O att det är en hel månad kvar tills Dino ska börja Dagis så jag borde kanske inte köpa allt med en gång.


     


Det blev iaf 4par mjukis byxor från Zara & Lindex
2 Tunnare tröjor från H&M

1 Hood tröja H&M

6 par strumpor & tumvantar från Kappahl

Behöver köpa en 2-3tröjor till o fodrade jeans/byxor samt höst skor.


Blev även lite nytt till den blivande mamman. Något sommrigt kanske, men linnen behövs alltid & tunikan var till väldigt fint reapris. 


   


Nu är det bara höst/vinter skor som ska köpas in, fick väldigt fina tips från min söta kusin S, som gjorde ett collage med tips på vad som kommer vara "inne" i höst. Har kikat lite så får nog ge mig ut på stan när jag fött för att handla in lite nödvändigheter.

Av maminoo - 25 augusti 2011 08:02

Lilleman sover fortfarande han har tagit en sovmorgon. Den senaste tiden har de inte blivit många sådana snarare tvärtom. Han har vaknat vid 06.30 tiden & nu har klockan passerat 8 å han sover fortfarande.

Han har sovit väldigt oroligt på den senaste tiden, varit gnällig, vaknat redan vid 4-tiden o velat ha mat. Men igår så gjorde jag vanlig havregrynsgröt till honom med fruktmos som kvällsmål istället för flaska med välling o han har sovit super bra. Kan de vara att han helt enkelt inte blir riktigt mätt utav vällingen? Han dricker ca 220ml välling även om jag gör mer så dricker han inte mer.

Får testa gröten ikväll igen så får vi se om det ger samma resultat igen, får hoppas på det för det hade underlättat så mycket om åtminstone Dino kunde sova hela nätter nu när barn nr 2 är på gång.


Igår gick jag o la mig 23.00 o fram tills 01:30 dvs under 2,5h tid hann jag gå 5-gånger på toaleten. Detta evigt kissande börjar gå mig på nerverna. I

Idag står de shopping på schemat det är ju löning o eftersom E är ledig så passar vi på o handlar under dagen när det inte finns så mycket folk ute på stan. Ska främst handla grejer till Dino inför dagis starten. Samt att jag måste in på apoteket o handla salvor o grejer till blivande nykomlingen.


24 dagar kvar

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards