Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

smått

Av maminoo - 24 augusti 2011 16:05

25 days left



Kan inte riktigt förstå att det bara är "25dagar" kvar, känns så overkligt. Kan knappt föreställa mig att det kommer ett barn till. Det känns som om Dino är mitt allt o ingen kan komma i närheten. Även om jag vet att jag kommer älska den nya bebisen minst lika mycket så känns det så konstigt just nu så här innan. När vi väntade Dino kändes det också overkligt, ungefär samma känsla som nu förutom att nu vet man vad som väntar när bebisen väl anländer. 


Kroppsmässigt börjar det verkligen kännas som att kroppen förbereder sig. Igår natt vaknade jag utav förvärkar, ni minns väl den molnande värken i slutet utav ryggen. Det gjorde iallafall ont eftersom de till o med väckte mig o höll mig vaket ett bra tag, känslan fick mig att minnas att det precis var så när allt kom igång med Dino. Trots min rädsla över att föda igen så börjat jag känna mig mer o mer trygg. Jag vet ju vad som väntar med det onda, men samtidigt vet jag att det faktiskt kommer ett slut o ju mer jag kämpar o gör "rätt" (med andning osv) desto lättare kommer det att bli.  

För övrigt mår jag bra, men riktigt trött ganska snabbt, underlättar så mycket att E är ledig nu. Jag är glad över att vi planerade in hans semester och sen pappaledighet så här.














 
 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

24 augusti 2011 20:53

Knut sover sista passet med en start på allt från kl 15.00 - 16.00, senast 16.00 vill jag lägga honom och då får han bara sova max en halvtimme. För sover han längre än till 16.30, äre inte säkert att han somnar i tid, utan bara ligger i sängen och pratar en timme innan han somnar :)

Får se hur det blir med Knut och sovning på dagis, för jag kommer att behöva lämna honom där 06.30 och det betyder att han får stiga upp kl 05.45 senast. Han har inte vaknat så tidigt på hundra år! Så han kommer ju att vara skittrött efter en timme på dagis =/ så det är ett stort bekymmer för mig =/

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards