Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

Work out

Av maminoo - 3 augusti 2011 23:37

   Månaden innan jag blev gravid med Dino såg jag ut så här..


Jag funderar om  jag någonsin kommer att få tillbaka den platta magen? oh jag önskar att det går. Just nu känner jag mig så stooor, som en elefant en blåval ko whatever stor känner jag mig iallafall.

Längtar efter att dessa 6 resterande veckorna som är kvar ska passera fort.


 Jag har en enorm längtad efter att börja träna. Jag känner mig oerhört peppad o blir så avundsjuk på alla som joggar ute medan jag knappt kan gå. troligtvis kommer denna enorma längtan efter att få träna försvinna lika fort som barnet kommer. Men just nu vill jag, jag fantiserar till och med om hur jag springer hur jag verkligen tar i o svetten bara rinner. (hahaha mobbat)

Men jag vill inte låta mig försvinna bara för att jag fått barn, jag vill känna mig bekväm med min kropp, det gör jag inte nu iallafall. (syftar inte på magen, men allt annat). Jag vill inte känna mig som JELLY vilket jag gjort sen Dinos födelse.

Även om alla mammakilon försvann så var det inte riktigt samma kropp, jag började att träna lite efter Dinos födelse men samtidigt hade jag svårt att lämna Dino varje dag för att träna, jag kände mig som en dålig mamma (vet ej varför egentligen?). Men denna gång känner jag att jag inte kommer att ha samma skuldkänslor.  Jag har börjat att förstå att Dino o kommande syskon inte kommer att försvinna bara för att jag inte är där, dom kommer inte få men för livet bara för att mamma är borta 1h om dagen. Jag måste ge mig själv möjligheten att få lite egen tid.


Jag vill inte gå ner i vikt det handlar inte om det. Utan jag vill ha fastare kropp. Där det inte dallrar o sånt. Bläääh

Musklerna behöver tränas upp helt enkelt o förhoppningsvis så ska jag bevisa för mig själv att det går o att jag kan..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards