Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av maminoo - 3 augusti 2011 23:37

   Månaden innan jag blev gravid med Dino såg jag ut så här..


Jag funderar om  jag någonsin kommer att få tillbaka den platta magen? oh jag önskar att det går. Just nu känner jag mig så stooor, som en elefant en blåval ko whatever stor känner jag mig iallafall.

Längtar efter att dessa 6 resterande veckorna som är kvar ska passera fort.


 Jag har en enorm längtad efter att börja träna. Jag känner mig oerhört peppad o blir så avundsjuk på alla som joggar ute medan jag knappt kan gå. troligtvis kommer denna enorma längtan efter att få träna försvinna lika fort som barnet kommer. Men just nu vill jag, jag fantiserar till och med om hur jag springer hur jag verkligen tar i o svetten bara rinner. (hahaha mobbat)

Men jag vill inte låta mig försvinna bara för att jag fått barn, jag vill känna mig bekväm med min kropp, det gör jag inte nu iallafall. (syftar inte på magen, men allt annat). Jag vill inte känna mig som JELLY vilket jag gjort sen Dinos födelse.

Även om alla mammakilon försvann så var det inte riktigt samma kropp, jag började att träna lite efter Dinos födelse men samtidigt hade jag svårt att lämna Dino varje dag för att träna, jag kände mig som en dålig mamma (vet ej varför egentligen?). Men denna gång känner jag att jag inte kommer att ha samma skuldkänslor.  Jag har börjat att förstå att Dino o kommande syskon inte kommer att försvinna bara för att jag inte är där, dom kommer inte få men för livet bara för att mamma är borta 1h om dagen. Jag måste ge mig själv möjligheten att få lite egen tid.


Jag vill inte gå ner i vikt det handlar inte om det. Utan jag vill ha fastare kropp. Där det inte dallrar o sånt. Bläääh

Musklerna behöver tränas upp helt enkelt o förhoppningsvis så ska jag bevisa för mig själv att det går o att jag kan..

Av maminoo - 3 augusti 2011 22:47

Dagen idag har erbjudit på mycket värme o sol. Först o främst fick Dino plocka i sig röda vinbär, riktigt mumsigt tyckte han till en början o sen hamna dom på golvet när han fått nog.




Därefter bytte vi om i bestämde oss för att åka till västkustens pärla Smögen o bara njuta utav de härliga vädret. Vi promenerade på smögenbryggan shoppade lite grejer. Bla 2-tshirtar till Dino. Därefter åt vi, smörstekt makrill,, yummm. Blev lite glass o sen promenad igen o därefter for vi tillbaka hemmåt. Blev en tripp på ca 5h men det räckte gott o väl. Jag fick väldigt ont i benen kände mig som en stor val på slutet.



  

Köpte med oss färska räkor o aioli & frossade i oss ute på balkongen nu på kvällen.

Riktigt mysigt o härligt, vi pratade en massa om kommande bebis o allt som väntar.

 

Tillsammans är vi oslagbara.

L O V E

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards