Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under september 2011

mat

Av maminoo - 23 september 2011 19:42

  (Universal Studios, Los Angeles 2008 )


Pojkarna sover, o älsklingen o jag umgås på vårt lilla sätt just nu, sitter vid varsin dator o fikar. Inte bra alls o äta så mycket sött som jag har gjort sen förlossningen men suget finns där hela tiden. O kakor o bullar finns det gott om här hemma. Lika bra o äta upp allt o sen finns det inget mer o äta.


Känner mig inte riktigt stressad över att gå ner gravidkilona, jag är 3kg från inskrivningsvikten. O vikten sitter runt höfter o lår. Kan tex inte knäppa vissa jeans ännu för att höfterna är breda. Så var det med Dino också men efter ett tag drog de ihop sig. Får hoppas att samma sak sker denna också. 

Har tänkt o börja träna lite granna om ett par veckor, tanken är att gå på pass ca 2-3ggr i veckan o sen springa de resterande dagarna hemma på löpbandet.

Jag har redan nu börjat köra med plankan här hemma, magen behöver stärkas en hel del.


Förstår inte riktigt vad dom menar med att man går ner i vikt när man ammar, fungerar inte på mig iallafall. Jag går snarare upp i vikt. Jag äter konstant o är hungrig konstant också.


Av maminoo - 23 september 2011 15:19

Just nu har jag alldeles lite egen tid, E är iväg på jobbuppdrag. Dino är ute med sin mormor o morfar. O jag o Elvis ligger o myser i soffan. Varpå Elvis sover sött.

Jag surfar runt o läser lite favvo bloggar o försöker skrapa ihop ett eget inlägg att posta.


Vet egentligen inte vad jag ska skriva om, det har inte hänt så mycket sen tidigare i förmiddags. Pojkarna har sovit, ätit, busat o det är väl det. Jag var ensam med Dino o Elvis i ca 1,5h o det gick riktigt bra, inga problem där inte. Elvis är så lugn han sover, gnäller till lite får lite mat o sen är han nöjd igen. Dino brummar runt med sina bilar o jag gör honom sällskap så fort lillebror är mätt o nöjd o så höll vi på.


PS;

Idag när Bvc sköterskan var här så pratade vi om Dino o hur han är runt sin lillebror. O för att bäst visa det själv, gick Dino fram till sin lillebror o la ner sitt huvud brevid honom o så log han med sitt största leende. Bvc sköterskan smälte likaså gjorde vi. Han är så snälllll, kan inte förstå hur omtänksam o försiktig han är fastän han är så liten själv. Min fina fina Dino   


BVC

Av maminoo - 23 september 2011 11:52

Nu har bvc sköterskan varit här o vägt lille Elvis, han har gått upp sina förlorade 150g o står nu på samma vikt som vid födelsen. Va br att mjölken är bra, ammar som sagt o vill verkligen få de o fungera. Med Dino funkade inte själva amningen, jag pumpade dock i 4mån o det tog mycket på krafterna måste jag säga. Jag inser nu hur mycket lättare det är att bara ta fram bröstet o låta barnet amma så är allt klart. 

Men än så länge fungerar det jätte bra o då njuter vi.  


Idag ska jag vara själv med barnen ca 2h då E ska iväg på jobb grejs. Ska bli spännande har inte varit ensam med båda två mitt på dagen. Dino kommer definitivt vara vaken o Elvis.. ja med honom vet man aldrig. 



Av maminoo - 22 september 2011 20:39

Jag måste bara säga att detta med två småbarn i hushållet funkar hur bra som helst. Det är inte alls så krävande som jag trodde det skulle vara. Elvis är så snäll o lugn att han bara vaknar när han är hungrig äter o tittar runt lite, sen sover han mycket. Vi får bra med sömn, ammar honom lite snabbt emellanåt o sen sover vi nätterna igenom.

Dino sover också hela nätter i sitt rum, äter väldigt bra och är väldigt snäll mot sin lillebror också för den delen. (hoppas det inte vänder bara för att jag säger detta nu).


Imorgon kommer BVC sköterskan på hembesök, för vägning utav Elvis. Jag har nu under kvällen plockat undan här hemma o köpt hem lite fika. Är små nyfiken på om Elvis har gått upp något sen vägningen i måndags. Jag hoppas att han har det iallafall.


Förövrigt händer det inte så mycket hos oss, dagarna är sig lika. Vi går ut med Dino på förmiddagarna o leker sen går vi ut hela familjen o promenerar på eftermiddagarna. Mysigt har vi det iallafall.



Av maminoo - 21 september 2011 12:14

Förlossningsberättelse:


Det tog 2h & 48min från att den första värken kom till att han var ute.


vaknade vid 01:30 utav att jag hade en värk E började att klocka o de två första värkarna kom med 10min mellanrum o höll i sig i 50sek. Den tredje värken kom efter 6min o då ringde vi förlossningen klockan var då 02.00 Förlossningen bad oss avvakta en halvtimma till. Men 15min senare kom värkarna med 3min mellanrum så vi ringde igen o fick klartecken att komma in.


Vi skrevs in på förlossningen 02.45 och jag var då 10cm öppen. Barnmorskan jag fick var helt underbar.  Hon sa även att innan kl 04.00 skulle bebis komma. Så det var bara att invänta krystningvärkarna som inte riktigt kommit igång. Bebisen hade inte sjunkit heller o låg fortfarande högt upp.


Men även krystningarna kom igång o då var de bara att sätta igång, jag minns att jag emellan krystningarna tänkte "detta gör ju inte alls lika ont som sist" men visst gjorde det ont ändå. 

Barnet sjönk inte ner ordentligt o hjärtljudet började att rasa, läkare kallades in o helt plötsligt var rummet fyllt utav barnmorskor.

Läkaren säger till mig att barnet måste ut snabbt o att de kommer sätta på en sugklocka. Visst svarade jag o fortsatte med mina krystningar men innan läkaren ens hinner få igång sugklockan så krystar jag ut honom på egen hand. Och där var han en liten pojke på 3490g o 50cm 10fingrar o 10tår. Helt perfekt o oerhört lik Dino när han föddes. klockan var då 04:16


Jag mådde väldigt bra o fick en tidig hemgång senare samma dag.


Jag kan inte skriva så mycket mer om förlossnignen då det verkligen gick fort, kan ännu inte förstå att allting var över så snabbt.

Av maminoo - 20 september 2011 11:59

Tiden räcker inte riktigt till ännu med två små barn, Men underbart är det. Dino verkligen älskar sin lillebror o visar inga svartesjuke tecken överhuvudtaget. Han är så gullig mot lillebror kommer fram klappar lite på huvudet händerna, pekar på näsan, munnen, ögonen pussar på honom osv.


 

Lillebror däremot är en riktigt liten piggelin, han är vaken väldigt mycket tittar o ger ett o ett annat leende. Dock inget styrt leende utan sådant som kommer när han gör grimaser. Men söt är han allt vill bara äta upp honom.

Han gillar o mysa o vill under nätterna ligga tätt intill mig då sover han som bäst. Nu börjar han även amma allt mer sällan (i början var de varje timma) nu är det 2,5-3h emellan.


KÄRLEK

Av maminoo - 18 september 2011 20:08

Ohhh vilken enorm kärlek man känner för dessa två pojkar. Tänk hur mycket kärlek man besitter. ÄLSKAAAAAA



Av maminoo - 18 september 2011 11:52

Tack ni alla för era fina grattulationer..=))


Ett litet snabbt inlägg;


Vi mår alla bra, Jag lämnade BB redan igår, Fick åka hem redan vid kl 3 igår. Elvis mår bra, sötnosen vill bara ligga o snutta så hela natten har jag i princip varit vaken med honom. Just nu sover han på sin pappas mage, Dino sover sin nap o jag försöker varva ner en stund innan svärföräldrarna kommer o sen kommer även mina föräldrar.


Förlossningsberättelse kommer om ett par dagar hinner inte med så mycket annat just nu än o försöka hitta rutiner i den nya vardagen, men förlossningen gick väldigt bra o väldigt snabbt.

Dino reagerade över förväntan, när vi kom hem med lillebror så la jag lillebror på soffan o Dino gick fram o log med det största leendet o så böjde han sig över lillebror o pussade honom två gånger. Låt notera Dino är ingen sådan som ger pussar till någon. Han klappar lillebror försiktigt o har ännu inte visat några svartsjuketecken.

Men nu är både jag o E hemma samtidigt så Dino har alltid uppmärksamhet från en utav oss, kan tänka mig att det kan bli annorlunda när E återgår till jobbet.


Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards