Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 21 september 2011

förlossning

Av maminoo - 21 september 2011 12:14

Förlossningsberättelse:


Det tog 2h & 48min från att den första värken kom till att han var ute.


vaknade vid 01:30 utav att jag hade en värk E började att klocka o de två första värkarna kom med 10min mellanrum o höll i sig i 50sek. Den tredje värken kom efter 6min o då ringde vi förlossningen klockan var då 02.00 Förlossningen bad oss avvakta en halvtimma till. Men 15min senare kom värkarna med 3min mellanrum så vi ringde igen o fick klartecken att komma in.


Vi skrevs in på förlossningen 02.45 och jag var då 10cm öppen. Barnmorskan jag fick var helt underbar.  Hon sa även att innan kl 04.00 skulle bebis komma. Så det var bara att invänta krystningvärkarna som inte riktigt kommit igång. Bebisen hade inte sjunkit heller o låg fortfarande högt upp.


Men även krystningarna kom igång o då var de bara att sätta igång, jag minns att jag emellan krystningarna tänkte "detta gör ju inte alls lika ont som sist" men visst gjorde det ont ändå. 

Barnet sjönk inte ner ordentligt o hjärtljudet började att rasa, läkare kallades in o helt plötsligt var rummet fyllt utav barnmorskor.

Läkaren säger till mig att barnet måste ut snabbt o att de kommer sätta på en sugklocka. Visst svarade jag o fortsatte med mina krystningar men innan läkaren ens hinner få igång sugklockan så krystar jag ut honom på egen hand. Och där var han en liten pojke på 3490g o 50cm 10fingrar o 10tår. Helt perfekt o oerhört lik Dino när han föddes. klockan var då 04:16


Jag mådde väldigt bra o fick en tidig hemgång senare samma dag.


Jag kan inte skriva så mycket mer om förlossnignen då det verkligen gick fort, kan ännu inte förstå att allting var över så snabbt.

 
 
emira

emira

21 september 2011 12:57

Va bra att det gick fort:) Nu kan du njuta av bebis lukt:) hoppas ni mår bra:)

http://emirasangels.blogspot.com

 
emira

emira

21 september 2011 20:10

Haj Haj bujrum bujrum:)

http://emirasangels.blogspot.com

 
Branka

Branka

22 september 2011 08:45

Hej! Tack för dina fina kommentar. Den värmde.
Znam i ja ljude sto su u slicnoj situaciji bili, och nu har de barn.

Ali onaj steg, i naruciti vrijeme kod gynekologa, je tesko. Fast att jag vet att jag borde göra det. För det behöver inte vara något allvarlig, det kan bara vara något väldigt simpelt, som det med ägglossningen, eller vitaminbrist, som en av mina bekanta hade.. Måste ta mig i kragen och ringa det samtalet. Da znam..

Jos jednom hvala za komentar.

Jag hoppas att allt e bra med dina små :) Bas su slatki.

http://www.mojzivot.blogg.se

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

22 september 2011 18:28

Men så kul att läsa! :D Knut hade oxå problem med att komma ut, men det är så skönt när allt slutar bra :D

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

 
Chicmommy - mamma till Ajdin

Chicmommy - mamma till Ajdin

22 september 2011 20:11

Grattis till ännu en prins.
Gud vad bra att det gick så fort och så bra :)

sv: tack för gratulationen :)
Kram

http://chicmommy.se

 
besiima

besiima

22 september 2011 22:49

Om ändå allas förlossningar kunde gå lika snabbt som din! :-)))

http://www.hube.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards