Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av maminoo - 23 maj 2011 19:57

Bland de bästa jag vet med att läsa andras bloggar är att man får tips & ideér på allt möjligt. Läste härom dagen på Anna&Melody:s blogg om ett recept på pastasallad som de tyckte var riktigt god. Så idag passade jag på att göra den här pastasallade och jag måste säga att detta var en utav de bästa pastasalladerna jag ätit.

E tyckte den var riktigt god också, yummi yummi säger jag bara.






Krämig pastasallad med kyckling och bacon


Till 8 personer


1½ dl färdig pesto
2 dl creme fraiche
4 dl gräddfil
600 g kokta pastafjärilar
800 g stekt kyckling (i tärningar)
3 paket bacon ( knaperstekta små bitar, går bra med Kalkonbacon)
1 purjolök
2 röda paprikor
2 gula paprikor
250 g körsbärstomater (halverade)
300 g fetaost
1 tsk salt
½ tsk svartpeppar


Stek kycklingtärningarna och sedan baconet. Koka pastan.
Blanda ihop pesto, creme fraiche, gräddfil, svartpeppar och salt. Tillsätt pastan.
Skär/hacka alla grönsaker och blanda ihop med pastaröran och tillsätt sedan kyckling, bacon och fetaost.


Som ni ser är receptet för 8pers, men jag halverade ingredienserna o fick precis lagom mycket, nu räcker det till imorgon också. Bland de bästa med att vara gravid är att man får äta i tid o otid, utan att oroa sig för viktuppgång. Ska ta mig en liten portion nu faktist.


Jag har hittils gått upp 1-2kg, enligt vågen här hemma men den är inte jätte pålitlig. Så jag vet inte riktigt vad jag väger eller hur mycket jag gått upp. Jag har besök på MVC först den 7juni, har inte varit där sen inskrivningen som var i v.8 Besöken känns väldigt avlägsna, men det är väl för  att det är 2:a barnet. Jag Krävde i början om att få prata med en läkare pga att jag födde för tidigt sist. Ville ha lite svar på frågor som jag hade.

Vi tittade på min förra journal men det fanns inget som tydde på några som helst infektioner eller andra problem som startade förlossningen då. Men pga de som hände så ska jag lämna urinprov för analys oftare & lite andra prover. Ska få lite mer information om detta nu vid de kommande besöket. 

Av maminoo - 23 maj 2011 12:30

En ny vecka på gång, inte för att det gör någon större skillnad för mig som är mammaledig, men ändå. Att E inte är hemma är den största skillnaden.


Var tänkt att vi skulle till ÖF idag, men Dino har fått lite nya sovrutiner. Har börjat att sova 1gång om dagen istället för 2. Nu somnar han vid 12.00 o sover till 14.00 Finns ingen tid emellan att hinna till ÖF. Men för att kompensera utebliven lek får vi gå ut till lekplatsen efter att han vaknat o leka lite. Jasmine skulle komma ut en sväng med Liam också, så det lär inte bli allt för ensamt.


Måste lämna ett film tips till alla er där ute som inte sett DUE DATE. Se den, vi vek oss utav skratt under nästan hela filmen. Måste vara den bästa komedi film jag någonsin sätt.


 

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards