Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Lunch & gravidtet nr 2

Av maminoo - 20 maj 2011 14:28

Idag har vi varit ute o lunchat med världens finaste vän Eldina o hennes söte son Emil. Gissa om Dino var glad när Emil skojade med honom o försökte få honom att hänga med i hans tempo, Dino kröp omkring som en galning.

Men snart så kan Dino också gå, igår tog han sina första två steg helt själv. Men han är fortfarande lite rädd för att släppa helt o hållet.



Ikväll ska Dino övernatta hos sin mormor o morfar, jag och E ska ut o äta middag på restaurang o sen blir det bio besök. Minns ej senast vi var på bio, måste ha varit innan Dino föddes. Tror jag?? Vi ska iallafall se Pirates of the carribbean & eftersom filmen slutar såpass sent så vill inte hämta hem Dino o behöva väcka honom. Sen gillar han o vara hos sina morföräldrar eftersom dom gör som han vill heeela tiden & ger honom 100% uppmärksamhet konstant.


Det gäller o passa på o hitta på grejer på egen hand nu innan bebis nr 2 väljer att titta ut. Den är beräknad i slutet av september, början utav oktober. Anledning till att jag väljer att inte skriva datum är för att sist födde jag för tidigt o vet att man inte ska fokusera allt för mycket på datumet. Nu kommer bebisen när den kommer, vilket än det blir så är det okej så länge den mår bra.

Om bebisen var planerad? JA, det var den. Dock så trodde vi inte att vi skulle bli gravida med en o samma gång som vi bestämde att de får bli när de blir. Ungefär samma sak var det med Dino, vi blev gravida samma månad som vi hade beslutat att börja försöka få barn.

Det kommer bli lite drygt 16mån mellan barnen om barn nr 2 tittar ut efter 40v. Jag är enormt glad över att Dino o hans syskon kommer vara nära i ålder o alltid ha varandra som vänner.

Sen passar det in bra med jobbet också, för nu löper mammaledigheten på o jag behöver inte gå tillbaka till arbetet & kanske arbeta ett halvår för att sen bli gravid o behöva gå i mammaledighet igen. Det är inget min arbetsgivare hade haft något emot men enligt mig själv så hade jag inte kunnat göra så mycket. Jag vill ju gärna kunna utvecklas o kanske söka lite andra tjänster inom jobbet.
Sen så är jag väldigt nöjd med min SGI idag, skulle nog sänkas en del eftersom jag inte skulle jobbat lika mycket idag som förr.

Den enda nackdelen för mig är att Dino inte riktigt kommer att förstå vem den nya bebisen är. Hur mycket vi än pratar om det så är han inte "mogen" nog att förstå. Ett barn som är 2-3år förstår ju ändå lite grann vad en bebis är. Men det ska nog gå bra. Vi är iallafall enormt glada.

 
 
emira

emira

20 maj 2011 16:53

oooo cestitam fan va skoj med en liten bebis, älskar små bebisar speciellt deras lukt....Va kul för dino att han ska få ett syskon:) Det kommer han ha nytta till:) senare när dem blir stora.. Grattis och hoppas du och din man får en trevlig kväll njut medan du kan :) Jag kan inte gå på bio eller fest för mina svär föräldrar och min mor bror på andra ställen därför blir det för sällan vi hittar på nåt själva:)ha en trevlig Lördag:)

http://emirasangels.blogspot.com

 
i min lilla lilla värld

i min lilla lilla värld

20 maj 2011 21:48

Det låter vettigt att inte fokusera så mycket på just ETT datum..

Jag är beräknad till 6 september och hoppas faktiskt att jag inte föder innan då min lilla ska inskolas först hade vi tänkt =)

http://saratilling.se

 
emira

emira

21 maj 2011 12:54

Tiden den ändras fort till och med kläder haha:)
Melwin mår bättre idag fast magen är inte bra än , han har fortfarande diarre, igår åt han en banan och den kom ut lika snabbt, men ska ge han gröt sen när han vaknar ako to hoce...flaskan äter han det gör han. fast han ser pigg ut, han skrattar och springer i sin lära gå stol haha:)

Melwin han gråter inte kad ga lämnam kod damirovije roditelja oni zove mozda 20 minuta od nas fast dem jobbar mycket så då vill man inte vara jobbig och fråga om barnvakt, sen har han sovit med mamma själv 2 gånger nije plako han trivdes...sada neznam kasnije när han blir äldre....hur trivs dino med dina föräldrar att vara hos dem?

http://emirasangels.blogspot.com

 
Anna &Meldoy

Anna &Meldoy

21 maj 2011 15:41

Det är jobbigt när det blir sånna där nätter. Kanske är tändr på gång här också...?! Melly snorar och dregglar massor och jag läste någonstans att det kund vara tecken på att tänder är på gång!
Hur hade ni det igår då? Var filmen bra? Mysigt att gå ut själva ibland - det behöver man!!!

http://livetmedskorpan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards