Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Kvällen

Av maminoo - 12 maj 2011 20:03


När vi var på Mallorca så hade Dino svårt att somna i resesängen där nere. Eller svårt o svårt det var helt omöjligt för honom att somna. Så vi fick vagga honom i vagnen o sen bära över till sängen. Efter 1 veckas vaggande har han nu fått in den rutinen o vägrar somna här hemma heller utan vaggande.


Vi har vaggat sängen ett par dagar, men nu börjar de gå till överdrift då han vaknar så fort vi slutar att vagga. Så ikväll vaggade jag honom i 1minut så att han skulle komma till ro sen gick jag ut. Då började han att skrika så jag gick in igen o satte mig i sängen brevid honom o klappade honom på ryggen men de hjälpte inte, utan han fortsatte att skrika & skrika men jag vägrade att ge med mig o vagga, (för det hjälper inte i längden). Efter många om och men (30min) somnade han till slut.

Huhh nu kan jag andas ut o vila lite. E har match så han kommer hem lite senare. Ikväll ska vi ju se på Eurovision o hejja fram Bosnien o Sverige..=)


Idag var vi som sagt på öppna förskolan, detta var nog sista gången vi gick med den lilla gruppen. Dino o Liam var som två galningar bland alla de andra barnen som var under 9mån. Så på måndag ska vi gå när de större barnen är där.


 

Till helgen kommer svärföräldrarna på besök, Så imorgon jag ta mig i kragen o göra en riktigt god smörgåstårta o bjuda på. Har redan lite ideer i huvudet på vad den ska innehålla, gillar att varriera innehållet lite granna.

En bild får ni se när jag är klar.


Nu ska jag sätta mig tillrätta framför tv:n o bara mysa. Glöm nu inte att rösta..=)







 
 
emira

emira

12 maj 2011 21:28

vi ska åka onako samo besöka stor stan:) haha:) Melwin han är väldigt jobbig på källarna nezna ni on sta hoce samo place...Lägger han i sängen han gråter, sätter han i lära gå stolen han gnäller, lägger han babygymet det funkar en stund sen ledsnar han haha. ger han mat han vill inte ha, snacka om missnöjd liten pojke..leker med han han njuter en stund men sen börjar han igen haha:) Ojj låter jobbigt att ni måste vagga dino nu låter inte alls skoj så lärde jag melwin i barnvagnen fick ta upp den varje dag bara för att få han nöjd men till slut fick jag nog, och la han i sin säng så han fick sova där..

http://emirasangels.blogspot.com

 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

13 maj 2011 14:34

Knut hade ju en sån period för några månader sen att han skulle somna genom att man buffade honom och direkt man slutade så vaknade han och skrek. MEN jag orkade bara det några dagar och sen så började jag med rutinen att jag la honom i sängen, bädda ner honom, gav hans gosedjur och satte in tutten, sa godnatt och sen gick jag ut. Han börja ju grina direkt, men jag gick bara in och satte in tutten och la honom ner. Sen lät jag honom grina och dom första kvällarna grina han väl 45-60 minuter! Men sen blev det bara mindre och mindre och tillslut så gav han upp och fattade att när man la ner honom så skulle han sova själv. Och efter det har vi inte haft ett enda problem med hans läggning, varken på dagaran eller på kvällarna. Så stå ut! Tro mig! Och sen tror jag att det kan vara lite svårare nu när Dino är större, han har mer vilja och förstånd nu än vad Knut hade för några månader sen. Men håll ut så blire bättre! :D men börja inte att vagga honom igen om ni inte står ut efter en vecka, för då visar ni att ni gett er och det blir ännu svårare att vänja bort honom från det! :)

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards