Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

nappis

Av maminoo - 25 januari 2012 13:05

Sen Dino slutat med nappen har han haft svårt o somna. Om kvällarna tar de minst 1h för honom o komma till ro o på dagarna somnar han oftast inte alls. Men på dagis gör han det tydligen varje gång han är där så idag vägrade jag ge med mig här hemma heller. Jag la ner honom o fick se gå in minst 50gånger o lägga ner honom igen. Jag sa "sov Dino" alla gånger, ibland med mjuk  röst, ibland med hård röst o ibland med helt utmattad röst. Han måste tyckt jag va schico, men till slut så somnade han, tog bara 1h. Inte som att jag har så mycket annat för mig så den timman spelade mer eller mindre ingen roll.


Idag var planen att åka in till stan o fika med en vän ihop med barnen, men de satte vår kära bil stop på, då den vägrade starta. Haallåå får man bara göra så sluta fungera utan varning ens???? jag förmodar att det är batteriet, det har varit kyligt inatt. Det är en rätt ny bil så den borde inte bara sluta fungera pg kylan, tycker den är jätte löjlig om den reagerar på 8- grader helt plötsligt. Men E får kika på den när han kommer hem, inte för att han heller kan något om bilar men det är hans ansvarsområde i det här hemmet.


Vi får helt enkelt sitta hemma idag o busa runt...











 
 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

25 januari 2012 21:10

Ååå ni har slutat med napp! Hur sover han på natten utan den? Här får Knut ha nappen ett tag till, han har den bara då han ska sova sen i somras och det funkar jättebra :) direkt man säger att han ska gå och sova, då säger han tutte ;D och så har han tuttarna på en hylla och då får han välja vilken han vill ha, vilken han tycker är jättekul :)

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards