Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 6 maj 2012

Av maminoo - 6 maj 2012 21:05


Min lille prins o jag tog en cyckeltur o tittade på djuren. Han är så underbar ni anar inte hur mycket han pratar o hur mycket han förstår. Här sa han  "mamma titta ko, muuuu". Han kan även alla djurens namn på både bosniska o svenska. Sen kan han räkna till 5 på båda språken. Och han kan även läsa siffrorna, dvs om han ser en 5:a så säger han fem, ser han 2:a så säger han två osv.. Han pratar väldigt klart o tydligt så det går inte o missförstå. 


Han kan även sjunga en bosnisk vaggvisa lite kort sådär utvalda ord. Han kan även flika in med alla djuren i "lille katt lille katt, lille söta katta, lille gris, lille gris, lille söte grisa osv. Favorit delen är ändå lille Ida, lille Ida lille söte Ida... 


Och om exakt en månad blir han 2år, tiden har verkligen gått alldeles för fort. Det var som igår när vi kom hem med honom sisådär 2veckor efter hans födelse. Minns att jag var så rädd för att komma hem, på sjukhuset fick man hjälp med allt. Här var man liksom tvungen att själv veta vad han ville, men han ville ju inte så mycket mer förutom att mysa äta få en ny blöja o sova vidare.


Min älskade lille son, du är min glädje, mitt hjärta, mitt vackraste, mitt finaste, mitt ALLT      


     

Av maminoo - 6 maj 2012 13:04

Min söte Elvis är helt besatt utav mig. Jag sätter honom på golvet för att han ska leka medan jag plockar o grejar kring honom. Så märker jag att han är helt tyst o tittar på honom då sitter han o bara glor upp på mig, när han ser att jag tittar på honom ler han de största han kan. O då säger jag alltid något till honom o då blir han sååå glad o skrattar. Han är så mammig men det är så mysigt. Han vill ha närhet o gos hela tiden. Självklart får han de också. Det gäller att passa på när dom är såpass små. Snart blir han väl som sin storebror o vägrar att som har med kramar o pussar att göra.


Tiden går så fort, min lille Elvis är hela 7mån, han kan klappa händerna o tittar efter lampan när man frågar honom var den är. Han går när man håller honom i händerna o sparkar en boll framför sig. Han har även smått börjat att dra sig uppåt. När vi kommer hem från semestern blir det att sänka ner sängen vågar knappt lämna honom i den längre.





Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards