Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under september 2012

Av maminoo - 14 september 2012 12:53

Städning: precis vad min förmiddag bestått utav. Det tar ganska mycket tid nu när man har två våningar att städa med 2 badrum. Huhh men nu är jag o Elvis klara. Vi ska hämta storebrorsan från dagis o sen vänta in pappan i huset. Därefter ska vi ut o äta på restaurang hela familjen för att fira vår lilla Elvis bara vi 4:a. I helgen blir det ett litet kalas för våra närmsta med tårta o Elvis gudfar ska "klippa" en liten lock utav Elvis hår för allra första gången. (traddition hos oss).


Sen den 1a oktober ska vi till frisören med båda pojkarna inför deras syskonfotografering. Dino gillar inte o klippa sig men jag vill gärna att han klipper sig hos en riktigt frisör o inte utav mig som absolut inte har känsla för hårklippning o ELvis hoppas jag inte ska reagera på samma sätt som Dino gjorde första gången han klippte sig. Han skrek något så fruktansvärt. Håller tummarna.


Igår hade kappahl nyöppning på ett köpcenter här i närheten. 25% rabbat på allt i butiken. Så jag passade på att handla en hel del nytt till pojkarna.
 

Dino fick bla dessa tuffa jeans. Han ser så stor o tuff i dom. I just love them.

Av maminoo - 13 september 2012 22:37

Vet ni att på måndag fyller min lilla bebis Elvis hela 1år. Har svårt att förstå detta, det var igår som jag plussade o nu är han helt plötsligg ett år gammal. Tiden bara springer iväg o jag vet inte om jag hinner med!!

Här leker dom ihop på tågbanan, något som båda älskar att göra. Men att dela med sig är inte storebror Dinos starka sida, iallafall inte när det kommer till Elvis. Men Vem vet kanske ligger det en Alldeles egen tågbana i ett utav födelsedagspaketen..;)

Av maminoo - 9 september 2012 03:29

Halv 4 på morgon o jag ligger klarvaken sen 1h tillbaka. Blir nästintill galen på det här. Har haft sånna sömnproblem en längre tid nu. Om dagarna får jag världens huvudvärk för min kropp saknar sömn. Trottsenorm trötthet så ligger jag här helt utsövd o pigg..:(((( vill sovaaaaa

Av maminoo - 8 september 2012 12:49

I vår lilla stadsdel har dom idag slagit upp ett litet tivoli, med lite aktiviteter för familjerna. Självklart var vi på plats.

Av maminoo - 5 september 2012 13:48

Skrev ett jätte långt mobil inlägg häromkvällen men ser nu att det aldrig har uppdaterats. Var inget sådär jätte viktigt. Handlade mest om tankar kring byte utav dagis. Vilket vi nu iförsig redan gjort. Eller vi har sagt upp det dagis vi har idag, (har 3mån uppsägningstid) o sen har vi sökt ett nytt dagis här vi bor idag till pojkarna. Vi hoppas nu att dom får plats från o med December. Får dom ingen plats så kommer vi att varaa dagislösa. Nu får vi hålla tummarna att det inte blir så.


Vi har i princip fått nog utav vårat nuvarande dagis, vi orkar helt enkelt inte städa handla o sköta ekonomin på egen hand. Det funkade bra när jag inte jobbade men nu när vår vardag förändras så har vi inte riktigt tiden till det. Men det som var avgörande för oss var det faktum att vi måste lämna våra barn senast kl 10 på vardagarna, Vi får inte lämna dom efter den tiden på dagen. Vissa dagar börjar jag jobba senare o kan lämna vid 2-tiden på det viset får jag umgås med mina barn på förmiddagen o sen jobba eftermiddag/kväll. Men vi får helt enkelt inte lämna våra baran senare än så Vilket är irriterande då vi betalar 2000kr för dagisplats o ändå får vi inte lämna när det passar oss. Man har ju dagis för att man ska kunna ha någon som ser till ens barn under tiden man jobbar inte för att man tycker det är kul o lämna bort sina barn.

Anledningen till att dom har så är för att dom kör en speciell utbildningsmodell för barnen, men enligt mitt tycke så är det fortfarande ett dagis o ingen skola!!!!!!!  Så nu byter vi istället, lite tråkigt ändå då dom har 3fröknar på 10barn men på detta dagis blir det 15barn på 3 fröknar. Men så verkar de se ut på de allra flesta dagis runt om i sverige så de ska väll funka för oss också.



Av maminoo - 2 september 2012 13:34

Jag finner inga ord för att beskriva kärleken mellan dessa två bröder. Men den är bland de finaste jag sett.


Mina underbara älskade pojkar <3<3

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Skapa flashcards