Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

........sömnlös

Av maminoo - 9 september 2012 03:29

Halv 4 på morgon o jag ligger klarvaken sen 1h tillbaka. Blir nästintill galen på det här. Har haft sånna sömnproblem en längre tid nu. Om dagarna får jag världens huvudvärk för min kropp saknar sömn. Trottsenorm trötthet så ligger jag här helt utsövd o pigg..:(((( vill sovaaaaa

 
 
Lisa - mamma till Knut & Agnes

Lisa - mamma till Knut & Agnes

9 september 2012 09:33

Jag vet hur det känns! När Knut var liten och jag slutade amma honom på natten, så har jag haft svårt att somna om kvällarna. Jag kan lätt ligga uppe till efter 2 på natten och bara rulla runt i sängen. När Knut var liten så lyssnade jag på ljudböcker när jag promenerade och en natt när jag låg och bara rullade, så kom jag på att jag var i ett spännande avsnitt i boken och bestämde mig för att lyssna istället för att bara ligga och rulla. Sen nästa morgon upptäckte jag att jag somnat! Så då började jag lyssna på ljudbok varje kväll och jag somnade väldigt fort med den! En del kvällar låg jag längre och lyssnade, en del kvällar kortare, men jag somnade ändå tidigare med ljudboken än att inte lyssna :) sen nu när jag var gravid, så har jag haft lättare att somna. Men nu har jag börjar få tillbaka samma problem och jag har börjat lyssna på ljudböckerna igen. Jag har telefonens headset, då jag har ljudböckerna på telefonen och så brukar jag bara ha i ena örat för att jag ska kunna höra barnen på natten.

Knut cykel har inga tramper :) när han sitter på trehjulingen så vet han inte riktigt hur han ska trampa, men när han använder springcykeln så äre inga problem :)

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

 
Lisa - mamma till Knut & Agnes

Lisa - mamma till Knut & Agnes

13 september 2012 09:34

En bokserie är ju Jean M Auels Grottbjörnens folk! Det är en fantastisk bokserie på 6 böcker! Den utspelar sig för 30000 år sedan och är sjukt bra! Jag läste böckerna när jag gick på gymnasiet och dom är tjocka dom böckerna, den tjockaste tror jag är på 800 sidor. Jag håller på att lyssna på sista boken nu, det var inte så länge sen den släpptes och första boken skrev hon 1986 :P så det har tagit tid och jag har väntat på den sista boken länge. Den serien är ju ett måste! Och sen äre bra att dom är långa böckerna, det blir mkt att lyssna på ;)

Sen en annan bokserie som jag verkligen kan rekomendera är Conn Igguldens Kejsaren. Det är en boksrie med 4 böcker och handlar om Julius Cesar :) den är riktigt riktigt bra! Kan vara lite småseg ibland, men ändå bra. Jag har tänkt att lyssna på Conn Igguldens andra bokserie Erövraren, som är en bokserie på 5 böcker. Men jag har inte hunnit börja lyssna på den ännu.

Sen finns ju även Sagan om Valhalla, en serie på 3 böcker skriven av Johanne Hildebrandt. Även den här bokserien läste jag när jag gick på gymnasiet och jag var bara tvungen att lyssna på den :) Böckerna utspelar sig kring bronsåldern och handlar om Freja.

När jag började lyssna på ljudböckerna så tyckte jag att det var väldigt segt och gillade inte hur dom pratade, så jag tog en paus från boklyssnadet. Men sen vare så tråkigt att promenera själv med barnvagnen, så då började jag lyssna igen på böckerna och jag ångrar inte det! Det kan ta en stund innan man vänjer sig hur dom pratar. Jag gillar inte deckare, så tyvärr kan jag inte tipsa om några såna böcker tyvärr. Men dom här böckerna är helt klart värt att lyssna på! :) jag har alla böckerna på mobilen, så jag har dom alltid med mig och det ligger alltid ett headset i jackfickan/handväskan och ett på sängbordet :)

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards