Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

ångest

Av maminoo - 28 augusti 2012 12:36

Det har varit ett par tysta dagar här på bloggen. Det har varit en hel del tänkande för min del. Jag börjar att arbeta snart eller 15oktober rättare sagt. Ångesten har kommit sakta men säkert o jag har känt NEJ jag vill inte. Efter 2,5år här hemma med barnen har jag svårt att tänka mig en annan vardag, men samtidigt behöver jag komma tillbaka till verkligheten. Sen har min ångest till stor del berott på att Elvis skulle börja på dagis i samma veva som jag skulle börja arbeta. Då skulle han varit drygt 13mån o tanken på de gjorde min ångest extremt mycket värre. Men min kära man ordnade så att han får vara pappaledig fram till December månad med Elvis istället. Så nu känns det mycket lättare, de lite tråkiga är att jag istället för 80% ska börja jobba 100% Men någon utav oss måste ju jobba heltid. Så jag får väl offra mig för att min lille Elvis ska få vara hemma någon månad till.


Jag kommer att arbeta heltid fram till 31dec därefter kommer jag troligtvis trappa ner till 75%. Undra hur det ska 8-16:30 usch alltså tanken på mörkret i november & December månad ger mig ännu mer ångest, kommer inte få se mina barn i dagsljus =(. Men det ska bli trevligt att träffa alla arbetskamerater igen o vara barnfri några timmar om dagen, kanske lite för många bara men det ska nog gå.


Nu ska jag ut på framsidan o möta upp brevbäraren som gång på gång slänger in den förra ägarenspost i vår brevlåda. Jag har sagt till 3gånger tidigare får väl se om en 4:e gång ger något utslag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards