Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under juni 2012

Av maminoo - 4 juni 2012 19:24

Läste precis min jobbmail, fick svar där gällande jobbintervjun att de hade valt en annan sökande. Dels för att de behövde någon från o med 1aug o att de känner att jag är inte riktigt redo för det. Känns lite befriande att kunna gå tillbaka till jobbet i lugn o ro som tänk i mitten utav oktober. Visst hade varit kul o få tjänsten men jag hade bara haft ångest. Allt dåligt för med sig något gott hihi.


E kom precis hem från jobbet o ligger nu o läser godnatt saga för Dino, jag la i lite färskpotatis i ugn som ska ätas med god sallad o västkuströra o en kall öl till det. Mumms


ha en trevlig kväll


Av maminoo - 4 juni 2012 11:52

Idag gick jag upp tidigt (06:20) o cyklade till gymmet.. Fick bli 4km löpning samt lite gymträning. total träningstid 40min. Hann inte mer då jag inte riktigt kom iväg hemifrån i tid. Får förbereda grejerna kvällen innan så går det nog smidigare, imorse msög jag runt här hemma i leta efter vattenflaska o allt annat som behövdes.


Men jag kom iväg till slut o härligt var det, känner mig extra pigg idag.


Av maminoo - 4 juni 2012 10:17

Dino har alltid älskat att man läser böcker för honom, det är den enda stunden på dagen han sitter still annars är han som en duracell kanin. Varje kväll innan han ska sova läser vi böcker, ni som har småbarn vet precis hur mycket text det finns i sådana barnböcker, typ NOLL. Jag kan nog alla de 10böcker som vi läser om o om igen utantill mest för att de innehåller ord som tut tuuuut, plinge linge ling osv...


Därför tog jag mig modet o gick ner i vår källare för att hämta upp lite böcker för äldre barn med mer text.


Detta möttes jag utav...

Det var bara att rota runt. o tro de eller ej så låg just den jäkla lådan längst in i vänster hörn.

Flyttade runt lite saker för att kunna komma åt o samtidigt blev det lite bättre "ordning" där inne.


   

Tog hem boken "3 små grisar" och "nalle puh" nu blir det lite mer läsning än bara en massa bilder.

Av maminoo - 3 juni 2012 16:23

Mina små prinsar är precis nybadade o nu leker de här i vardagsrummet. Det är så skönt nu när Elvis tar sig fram på egen hand. Han följer med på ett helt annat sätt. Dino brukar till o med ropa in honom i sitt rum för att de ska leka tillsammans. Elvis kryper självklart in o förstör oftast vad de nu än Dino håller på med, därefter får vi en arg Dino en stund. Men han är inte långsint han.


Tur är väl de för strax efter att Dino lämnar sitt rum följer Elvis efter....


Om vi hinner ska vi promenera bort till Ikea o köpa en ny matstol till Dino, han har förstört sin nuvarande. Hur? jo den föll ihop efter ett par ryck från Dino (som väger 12kg?), borde egentligen reklamera den så dålig som den var. Fattar inte att vi köpte en matstol till honom på jysk, allt vi köpt där har varit skit att man aldrig lär sig. Men Inget mer jysk för oss..


Av maminoo - 2 juni 2012 12:23


Vid vårt djurparksbesök för en vecka sedan tittade vi bland annat på tigrar.. Gissa om Dino var chockad över att se dessa stora varelser på riktigt. Nu förstår han bättre när vi tittar på dom i hans böcker.



Alldeles strax ska maken o jag iväg o springa 1 mil i ett motionsområde. Barnen ska leka med mormor o morfar under tiden.. Roligt för båda parter..

 

Av maminoo - 1 juni 2012 10:43

Nu är sommaren här officielt, härligt!! om bara vädret kunde bli densamma. Men det kommer väl =)


Elvis o jag lämnade storebror på Dagis o därefter promenerade vi bort till coop för att handla lite fredagsmys. Blev lite Chips, öl och godis. Köpte hem presentpapper, tårtljus och 2 födelsedagspresenter till Dino. Ser framemot hans födelsedag han kommer att bli så överraskad att det är hans tur att fylla år.


På dagis var det 3barn som fyllde år samma vecka sen dess är det de enda Dino pratar om när man nämner dagis.


Vilken stor kanin... 

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Skapa flashcards