Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under maj 2012

Av maminoo - 24 maj 2012 10:54

Idag blir det tårtkalas, det är sommaravslutning på dagis o som tradition ska alla familjer ha med sig tårta. Låter väldigt gottigt måste jag säga, barnen ska spela upp en teater som de satt upp. (inte de mindre barnen).


Men innan dess ska jag lämna Elvis till hans mormor där får han vara under tiden. 

Av maminoo - 23 maj 2012 14:11

Vi håller oss nog inomhus resten utav denna eftermiddag. Det är riktigt varmt ute i solen, även jag tycker att det är jobbigt o vara i direkt solljus. Försökte hålla barnen skuggan när vi var ute men Dino har svårt o hålla sig på en mindre yta o sprang mest runt omkrin. Så vi gick in efter 1 timma.


Elvis håller på o somnar nu & Dino ligger på soffan & tittar på "bilar 2". Idag fick han även lite vaniljglass till sin fruktsallad ojj vad glad han blev. Tänk vad lite kan göra ett barn så glad.



Nu ska jag ta mig ann i göra en köttfärspaj till middag, aldrig gjort någon tidigare. Men är sugen så får hoppas den blir bra.



Av maminoo - 23 maj 2012 11:47

Idag fick min kära pappa komma över o vara barnvakt. Dino hade nämligen tandläkar tid o jag ville inte ta med Elvis. Så pappa passade Elvis medan jag o Dino cyklade iväg. Gick väl bra, tandsköterskan informerade o tittade på Dinos tänder som blev godkända än slänge får se vad de provet ger för resultat som dom tog.


Därefter cyklade vi till mcdonalds o åt lunch ute, var lite småmysigt bara jag o Dino. Sen klättrade ungen på lekställningen på mcdonalds som by the way är någon slags labyrint med rutchkana på slutet men Dino fatta väl inte så han kom aldrig ut, hur många gånger jag än ropa till honom vägrade han. Så jag fick fint klättra upp o leta rätt på honom o sen åka ner för rutchkanan. Var väl sisådär kul bland alla lunchätare, men vi kom iallafall ut därifrån trodde vi skulle fastna.


Alldeles snart blir det lunchnap för barnen medan jag bara ska vila.. så skönt o kunna göra det emellanåt också.

Av maminoo - 22 maj 2012 12:21

Har jag berättat att Elvis har börjat sova hela nätter igenom? well well han har det nu. Sen semestern har både Dino o Elvis sovit hela nätterna igenom. Snacka om att man är hur pigg som helst på morgonen.


Jag känner mig utsövd efter 6h sammanhängande sömn. Imorse vaknade jag 05.30 o funderade på om jag skulle till gymmet. Men jag orkade inte riktigt ta tag i de. Eftersom jag hade en intervju på jobbet. Jag tog upp med min chef för ett antal veckor sedan att möjligtvis byta tjänst om de dök upp någon. O nu har de gjort de o jag fick träffa chefen för den avdelningen. (dock är vi 15 som söker tjänsten tror inte att jag kommer att få den).

Men jag vet samtidigt inte om jag vill ha den heller. Får jag tjänsten måste jag börja jobba från och med augusti o heltid till en början då det är mycket utbildning. Min tanke var att jag skulle börja 15okt o jobba 75% till en början.


När jag sökte jobbet kändes de okej med de villkoren men nu känns det inte så okej längre. Får väl hoppas att jag inte får den eller något hahaha

Av maminoo - 21 maj 2012 12:18

 

Måste tipsa om en jätte god vanilj smak grejs som man kan tillsätta i kaffet o kaffet får jötte god vaniljsmak.


Blir supergott,

Av maminoo - 21 maj 2012 11:45

Hemlösa hundar är det tragiskt nog gott om i Bosnien, här hittade vi ett gäng småvalpar i parken. Vet att man inte ska klappa dessa hundar då man inte vet allt de dom kan bära på. Men det gick inte att undvika då Dino blev helt salig.

      

   


Av maminoo - 21 maj 2012 10:16

Nu återgår vår vardag till de normala, E iväg på jobbet. Dino är på förskolan han har inte varit där på nästan 1månad. Trodde inte att han skulle vilja stanna men det gick bra, han sprang in direkt utan att ens vända sig om.

Elvis o jag promenerade bort till BVC, där han hade 8mån kontroll. Allt gick givetvis bra han växer som han ska, vikten är fortfarande under medel men han följer sin kurva o det är de viktigaste.


Vi pratade lite om hans utveckling o BM tyckte han var väldigt mycket före i vissa saker. Som tex har han klappat händerna till musik sen 6mån ålder, han vinkar när man säger hej då, han tittar mot lampan när man frågar efter den, o han tittar efter Dino när man frågar var han är. Han tar även en filt o drar över ögonen för att sen dra bort den o skratta som en tok. (tittut leken). Alltid roligt o höra positiva saker om sina barn.


Nu sover iallafall Elvis & jag ska plocka undan här hemma o ta fram grejer ur frysen till middagen sen. Blir något lätt wokgrönsaker med kyckling...


Av maminoo - 20 maj 2012 18:33

 

Dino vandrandes på Sarajevos gator, Han älskade att duvorna kom såpass nära att de åt ur ens hand utan att vara "rädda".


Vi hade 4 underbart fina soliga dagar, men sen slog det om. Från 30+ grader föll det ner mot nollan o det kom 20cm snö. Inte direkt så trevligt när vinter kläder var de sista vi tänkte när vi packade. Vi fick hålla oss inomhus de 3 sista dagarna.

Blev lite småtråkigt o vi alla började längta hem.


Men allt i allo var det en helt okej semester.


Nu ser vi framemot allt som har o komma i sommar. Först ut är det Dinos 2års dag. Har köpt lite presenter till honom. Var lite svårt o välja ut då han redan har så mycket. Men vi har lyckats välja ut tre saker som vi hoppas att han ska tycka om.


Alla tre har hjul... Visar bilder efter födelsedagen. I år blir det inget kalas. Självklart blir de tårta o de som vill får komma över o gratta honom. 


Därefter är det flyttdags, eller vi flyttar ut från vår lägenhet 2veckor innan vi har tillträde till vårt hus. Så vi är i princip hemlösa under 2veckors tid. Men vi hoppas det ordnar sig med boende annars får vi väl ta in på hotell eller något.



Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards