Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

tankar

Av maminoo - 28 maj 2012 12:18

Att åka iväg på semester var skönt men nu är det mindre skönt. E har så mycket på jobbet som han måste ta igen, vilket gör att han jobbar övertid en massa samt att han måste åka till örebro väldigt ofta o jobba där uppifrån. Ibland känns det väldigt tråkigt här hemma o inte ha någon mer vuxen med sig speciellt om kvällarna när man ser på tv osv, kommer nog börja prata med mig själv snart. Men dagarna går hyffsat fort då barnen får tiden att rinna iväg & nu vill jag inte missa en endaste minut med dom eftersom jag vet att snart är det dags o börja arbeta igen. Blandade känslor där faktsikt, vissa dagar tänker jag gud vad skönt det ska bli att börja jobba igen o andra dagar tänker jag NEJJJJ, jag vill inte missa något med mina barn. (Hönsmorsa, kanske har det blivit så för att jag varit hemma så länge med dom?)


Jag har i princip bestämt mig för att jag kommer att börja jobba i oktober månad o då 75%. Kommer att sluta vid kl 14.00 varje dag. På det sättet finns ändå få en hel del tid på dagen som kan spenderas barnen. Jag får sådana ångestkänslor när jag tänker på 8-17 jobb, barnen går o lägger sig vid 19 -tiden det är ingen tid för umgänge alls. Däremellan ska maten lagas ätas and thats it, för att inte tala om hur det blir på vintern då dagarna är så korta... klarar knappt av tanken... Därför mjukstartar jag lite så får vi se därefter... hade kanske valt att jobba 50% men den möjligheten finns inte på mitt jobb, det är antingen 20% (vilket är 1dag i veckan) eller 75%.


Hur som helst så är jag nervös med jobbstarten, hur kände ni när ni började jobba igen efter en tids mammaledighet?

 
 
Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

28 maj 2012 14:21

Jag började att jobba 50% och det kändes alldeles lagomt! :) sen kändes det helt naturligt att gå upp till 75%, jobbade 50% lite längre pga att jag blev gravid och jag visste ju att jag kunde bli illamående. Sen att jobba 75% kändes bra oxå :) jag har bara en 75% tjänst, så jag får inte gå upp till heltid, men jag kunde jobba xtra då och då.

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards