Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 27 april 2012

Av maminoo - 27 april 2012 19:57

Det här med barn o sömn är ingen hitt hos oss. Eller Elvis sover bra om nätterna han går fortfarande upp var fjärde timma för att äta. Eftersom han alltid varit så tunn så har jag gett honom mat när han velat ha. Elvis kan ja acceptera han är ändå fortfarande såpass liten. Men Dino däremot, han sover som en kratta om nätterna o så har det varit nu i snart 5mån. Dvs han har inte sovit en hel natt på över 5 månader. Han vaknar minst 5gånger om natten, oftast skriker han i sömnen o nu de senaste veckorna vill han ha mat redan från kl 3 om nätterna. Vi ger honom aldrig mat kl 3 utan vi har i princip sträckt oss till att han får mat kl 5 sen somnar han om fram till 7.

Men när vi inte ger honom mat när han vill kl 3 så sover han ryckigt vaknar varje kvart gråter osv.


Den senaste månaden har han matvägrat också, han äter nästan inget alls om dagarna, det är därför han blir hungrig så tidigt om natten det är jag medveten om. Men vet ju inte hur jag ska få honom att äta, han vill inte ens ha sina tidigare favoriter korv eller köttbullar. Inte ens yoghurt/fil fungerar. Det enda han kan tänka sig o äta är smörgåsrån med lite smör på. Men det blir han aldrig riktigt mätt på. Därför har vi de här problemet om nätterna.


Jag måste säga att det är väldigt påfrestande att vi aldrig får sova för Dino. Han är 2år han borde sova mycket bättre än vad han gör.

Av maminoo - 27 april 2012 09:41

Nu har vi äntligen fått sålt vår lägenhet, skrev under papprena igår. Nu kan vi äntligen pusta ut o med glädje se framemot inflyttningen till huset. Vi har varit smått nervösa inför försäljningen utav vår bostad då när vi la ut vår så kom det ut 2st till likadana i samma område. Vilket innebar en del konkurans. Eftersom vår kom ut någon dag innan de två andra satte deras mäklare lägre utgångspris än vad vi hade. Så nervösa var vi minnsan men det gick bra till slut. 


Så nu på förmiddagen har jag tittat på staket till bakgården. Finns ett lågt staket där idag men grannen har en hund vill ej att han bara ska kunna klampa över till vår trädgård, dels för att barnen är så små o dels för att jag är rädd för större hundar hahaha. Därför behöver vi ett högre staket. Sen måste vi fixa till ett fönster som inte är helt okej, vet ej om vi köper ett helt nytt fönster eller om problemet bara ska lagas. E ska ta detta med en sakunnig person därefter vet vi hur vi ska göra.


Spännande =)


Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards