Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Muffins & tjurigt barn

Av maminoo - 18 april 2012 21:14

La precis in den sista plåten med muffins i ugnen. Härligt goda blev dom. Gottar mig här i min ensamhet. Finns inget på tv, E har match, barnen sover finns inget annat att göra än att baka! Gottegris är jag.



Idag har vi invigt den nya vagnen, Elvis satt som en prins, en rätt onöjd prins. Gick ut med honom precis när han skulle sova i hopp om att han skulle sova så jag o Dino kunde leka. Men icke, han ville inte somna tog säkert 1h för honom att komma till ro. Han gillar o sova på mage o de kan han inte riktigt göra i en barnvagn därför blir han lite kinkig. Men till slut somnade han o jag o Dino lekte, när vi väl skulle hemmåt vägrade Dino att gå. Var bara till att lyfta upp honom o bära samtidigt som jag körde vagnen.  


Som ni ser på bilden, lägger han sig på marken o vägrar att gå. Har jag tur så är han tyst men oftast SKRIKER han som en stucken tjur. Jag brukar inte ge med mig när han beter sig så här men idag hade jag inte riktigt tiden eller tålamodet att vänta då jag visste att både han o Elvis behövde mat i magen.

Så upp med Dino o trampa vidare hemmåt.


Ser framemot när vi flyttar o bara kunna öppna dörren så har vi gräsmatta precis utanför dörren, de kan leka o greja utan att behöva gå bort till någon lekplats.


 
 
Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

19 april 2012 14:32

Haha vilken tjurunge :) Knut har ännu inte riktigt kommit på det där att man kan lägga sig ner på marken. Men skrika det kan han allt :P det blir oftast att jag får bära honom, för han kan det där med att benen viker sig så han har som gummiben :P och det gör han oftast på parkeringen när man ska in eller ut från affären, får då vill han gå själv och inte hålla i handen! Men parkeringen är jag väldigt strikt, där ska man hålla handen och inte springa iväg.

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

 
emira

emira

19 april 2012 22:10

hehe dino är en bestämd liten kille, märks att han älskar att vara ute:) melwin voli isto biti vani, favoriten är Gunga haha;)

btw har du testat att kommentera min blogg, jag vet inte hur man ändrar, jag gav mig själv en kommentar o de kom med....

http://avdiccc.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards