Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 6 februari 2012

Av maminoo - 6 februari 2012 22:07

Denna natt kommer nog bli väääldigt lång. Dino mår inte alls bra och i eftermidags kom febern. Så nu är de spya o feber. Stackarn vaknar titt som tätt o spyr. Han har inte ätit något alls idag utan bara druckit vatten o cola, inte alls så mycket som han behöver men det går inte o få i honom mer. Fick byta pyamas o kudde alldeles nyss, han har spytt ner 3st lakan redan, så nu har jag lagt en handuk under honom om han spyr så behöver vi inte byta allt.


vi har även lagt en madrass i Dinos rum där jag kommer att sova så jag finns nära till hands. Mitt lilla hjärta 


(Jasmina jag svarade i kommentatorsfältet)

Av maminoo - 6 februari 2012 13:17

Svar till jasmina: tack, dom är två fina pojkar. Dino var 7mån när jag blev gravid med Elvis. Många brukar undra om de var planerat. Ja, vi ville ha tätt mellan barnen men trodde kanske inte vi skulle bli gravida efter första försöket..hehe

Av maminoo - 6 februari 2012 10:30

Vi lider utav magsjuka i det här hemmet, rättare sagt Dino är drabbad men jag lider med honom. Pappa E tar o vabbar idag så får jag hålla Elvis på håll så inte även han drabbas. Det är de sista han behöver nu när han gått så bra upp i vikt. 


Föresten tror jag att vi kan utesluta spannmålallergi på Elvis. Enligt recept så kan man göra gröt på mammagryn med hjälp utav den mjölkfria ersättningen. O mannagryn är utav havre så jag gjorde en portion o testade ge Elvis för att se hur han skulle reagera. Men det var ingen reaktion alls, han åt med god aptit o inga utslag kring munnen eller någon annanstans heller så han är inte allergisk mot det, wiiii. Tror mycket väl det kan vara soja som han regerat över i den mjölkfria gröten (sinlac) man köper. Barn som är känsliga mot mjölkprotein brukar vara känsliga mot soja också. Har läst de via nätet, man lär sig mycket på egen hand. Tycker inte sjukvården alls är så bra på upplysa om allt de m behöver veta....




Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards