Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av maminoo - 1 februari 2012 20:55

Nu har man gått o blivit sjuk, sådär rejält sjukt med feber, frossa o grejer. Jag som till o med tänkte härom dagen, "jag blir sällan sjuk nu för tiden" o så kommer de direkt efter. Man ska aldrig tänka sådana "narcisistiska" saker om sig själv.


Idag var vi hos läkaren för provtagning för Elvis, man tog blodprov för att se om han möjligtvis har allergi mot ägg, vete, soja & så testar man mjölk igen. Mjölk provet man tog första gången gav inget resultat så de vill göra de igen för att se om det ger annat resultat nu när han är lite äldre. Så nu är de bara vänta på resulat som bör komma inom 2veckor.


Annars har vi inte gjort så mycket mer idag, det är så kallt ute så vi undviket o vara ute alltför mycket. Men lite pulkaåkning blir de varje dag. Dino gillar det. O på tal om Dino så måste jag bara berätta hur mycket han har börjat att prata. Vi brukar köra "kan Dino säga ....."  så upprepar han de vi säger o säger det själv. Han sätter även ihop två ord nu, som tex kom mamma, titta pappa, Ejis Njam njam. Dingo njam njam.. ( han kallar sig själv Dingo..hahaha). Han är verkligen jätte duktig på att prata blir förvånad varje dag över alla nya ord han kan.


E hämtade upp gåstolen till Elvis häromdagen men tyvärr fick inte Elvis sitta i den alltför länge för Dino. Dino klättrar in i den o kör runt som en galning. När vi satte i Elvis allra första gången blev Dino sååå arg o började rycka i Elvis för att han skulle ut. Syskon gnabb redan nu, det är första gången Dino gjort så mot Elvis o självklart sa vi att han inte fick göra så. Elvis fick sitta kvar i gåstolen så Dino skulle förstå att man inte kan få sin vilja igenom genom att vara arg. Han gick in på sitt rum o skrek o skrek. Han gör så ofta nu när han inte får som han vill eller när han helt enkelt inte är på humör.. antar att det är någon fas han går igenom eftersom jag läst på  Bla Lisas blogg att hennes pojke gör likadant o han är jämngammal med Dino.


Nu börjar febern komma tillbaka, ska ta en till alvedon o lägga mig. Natti natti

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Skapa flashcards