Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av maminoo - 20 januari 2012 12:45

ohh idag har jag haft en riktigt frustrerande dag, var på BVC för att väga Elvis & självklart inget nytt där då han igen hade gått upp 300g på 2veckor. så frustrerande att han inte vill äta. Snart väger han mindre än vad Dino gjorde i samma vecka trotts att Dino föddes med 2kg o Elvis med 3,5kg. 


Det är inget fel på Elvis dom har tagit ett antal prover för att utesluta alleriger o andra vanliga sjukdomar, men allt ser perfekt ut. Dom tror helt enkelt att han har kommit in i någon slags rutin/fas där han inte vill äta mer än 70-80ml var 3:e timma. Men nu får vi äntligen ge honom gröt, grönsaker o frukt.. förhoppningsvis gillar han det mer än flaska o börjar äta mer.


Jag har känt mig så stressad den senaste tiden över Elvis dåliga matvanor att jag mått dåligt o varit ledsen. Min Bvc sköterska tyckte att jag borde prata med deras psykolog. Kan nog själv tycka att det vara skönt o prata med någon som hjälper mig o handskas med den stressen. Det har blivit lite som att jag beskyller mig själv för att han matvägrar, trots att jag vet att jag inte kan göra mer än o erbjuda honom. Men som mamma kan man inte hjälpa att man tar de hårt.


Längdmässigt ligger Elvis linjen ovanför medel, så han växer precis som han ska o lite till men det är vikten som går sakta uppåt.  Det är en alldeles för snål viktuppgång för en kille som föddes på 3,5kg.


Tänka sig att båda mina barn är snåla med att äta.. hoppp så kan det bli också. Men så länge dom är friska så ska de ordna sig.

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Skapa flashcards