Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 3 januari 2012

Av maminoo - 3 januari 2012 16:19

Jag måste bara få skryta lite, min stor lilla Dino har under hela förra o nu även denna vecka bajsat på pottan. Han brukar bajsa när han vaknar på morgonen. Så det är bara att sätta honom på pottan direkt när han vaknar, men alldeles nyss kom han fram o säger "kaki" = bajsa.. snabbt som bara den sprang vi till toaletten o drog ner byxorna så ungen fick bajsa. Så duktig han är   .. Dock har han ännu ingen koll på kissandet, men det är lättare att torka upp kiss från golvet än bajs. Jag låter honom gå utan blöja all vaken tid.. o så frågar jag titt som tätt om han behöver gå på pottan. Ibland går han dit o sätter sig utan att göra något o ibland kissar han.


Hade nog varit skönt för honom o bli blöjfri fram till sommaren när de blir varmt.

Men vi har inte bråttom han är ännu bara 19mån.


30

Av maminoo - 3 januari 2012 13:08

Återigen är det storm, kommer bli värre till kvällen också. Denna vinter har verkligen inte bjudit på något vinter väder. Men nu spelar det ingen roll alldeles snart passerar Januari o då är våren på ingång. Hur underbart är inte det? Tiden går så mycket fortare nu när man har barn, kan inte förstå att jag bli 27år i år. What?? Jag tror någonstans innerst inne att jag är 22 eller något. Undrar om det syns på mig att jag närmar mig 30, jag själv tycker inte det....


Inte nog att jag närmar mig 30, så har jag blivit en sån där mamma som inte hänger med när det gäller teknikutvecklingen. Igår fick jag en liten utskällning utav E, gällande min Iphone han förstår inte varför jag har en om jag inte kan använda den fullt ut. Så han laddade ner en massa appar o grejade så nu vet ni kan jag göra en massa grejer med min telefon som är så grymt. Bla kan jag styra min dator via Iphonen. Dvs jag behöver inte föra över musik eller film/serier till telefonen med hjälp utav sladd o grejer. Utan allt är synkat (tror de heter så) nu får jag tillgång till all info via telefonen. Jag har blivit jätte ointresserad utav teknik o allt däremellan så jag sa fint till E, hur kan jag veta vilka appar jag behöver när jag inte ens vet att de existerar. Inte lätt o sakna något som man inte ens vet om att det överhuvudtaget existerade. Sådan var jag inte när jag var yngre då kunde jag ändå grejer, men nu är jag helt off. 

Men det blir väl så när man får barn o inte har tid o hänga med. ännu ett tecken på att jag närmar mig 30....




Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards