Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under december 2011

Av maminoo - 18 december 2011 20:52

Äntligen har jag blivit friskare, eller jag var bara sjuk en endaste dag nämligen igår men idag känner jag mig som en ny människa. Tänk vad lite extra sömn kan göra för kroppen.


Denna veckan har vi en hel del besök på vårdcentralen, Jag har återkontroll hos BM, Elvis har 3mån kontroll inkl spruta. Dino har 18mån kontroll inkl spruta. O troligtvis ska även jag vaccineras i veckan om dom hinner få in vaccinet de beställt mot vattenkoppor. Det är nämligen så att jag inte har haft vattenkoppor överhuvudtaget o det kan i sin tur vara rätt farligt om jag skulle smittas när barnen väl får det. Ser verkligen inte framemot alla dessa sprutor, gör så ont i mig när barnen skriker så mycket. Vill bara att denna vecka ska passera.


Under de dagar jag hållt mig borta från bloggen har jag för de mesta umgåtts med barnen. Jag var ute fredag kväll o åt o fikade med mina underbara kusin o därefter har vi handlat en hel del paket till barnen, vi firar inte jul men vi har som tradition att fira o dela ut presenter på nyår istället (där de ingår presenter, tomte, gran osv). Vi har mest köpt leksaker, det är nog de barn uppskattar mest. De enda mjukapresenterna barnen kommer att få är likadana tröjor från Nova Star, dom kommer att vara så gulliga i likadana tröjor. Sen har även barnens mor och far föräldrar laddat upp med paket. Svärföräldrarna var på besök nu över helgen o de lämnade kvar en del paket, får se vad för roligheter som finns i de.


Av maminoo - 17 december 2011 22:54

Jag är så sjuk att varenda lilla del i mig gör så fruktansvärt ont

Av maminoo - 14 december 2011 17:36

Någon fick sin första happy meal idag. Ingen mat jag föredrar, men E är på tjänsteresa o jag är ensam med två små som kräver mycket tid. Därför fick de bli donken som en liten avlastning. 

 
Av maminoo - 12 december 2011 23:10

Nu har lilleman druckit hela 150ml ersättning, undrar om det betyder en helnatts sömn? Hoppas hoppas.


Alldeles nyss så vaknade en väldigt ledsen Dino upp, han var  varm o febrig. Fick ge honom alvedon o så satt vi i soffan o kramades o jag sjöng lite så somnade han om. Han blir så mysig när han är sjuk, Dino är en typsik kille han hatar att mysa, kramas o allt annat där emellan. Jag kan nästan bli lite ledsen för att han många gånger vägrar hållas om.Så man får passa på när tillfällen ges. Hoppas min lilla älskling blir feberfri snart.


Ibland när jag går tillbaka o läser mina inlägg så ser jag vilka enorma stavfel o gramatiska fel mina inlägg innehåller. Men i min stressiga vardag hinner jag sällan tänka efter vad jag skriver egentligen.


Nu ska jag också gå o lägga mig, passa på om nu Lelis sover hela natten.


God Natt


Av maminoo - 12 december 2011 13:32

 

Tänka sig att tiden går så fort, min lille Lelis blir hela 3mån på lördag. Han är väldigt stabil redan o kan hålla upp huvudet helt utan problem.


Här testar han bumbo stolen för allra första gången, han satt inte länge knappa 2min så jag kunde fota honom lite. Men han hade nog klarat mycket längre än så.

Han ville inte ligga ner alls, antingen vill han sitta eller att man håller honom under armarna så att han får stå.

Han är väldigt pigg förövrigt också, han pratar med en o skrattar o ler hela tiden.


Skillnaden mellan honom o Dino är väldigt stor. Dino var väldigt svår flörtad o log sällan mot en. Men Elvis är helt annorlunda han ler hela tiden mot allt o alla.


Min glada lilla älskling.   


Jag har även slutat att amma honom, då han inte gick tillräkligt mycket upp i vikt så jag fick tilläggs mata honom. Vi har succesivt bytt bröstmjölk mot hel mjölkfri ersättning. Han mår mycket bättre o äter som en liten häst. Inatt åt han varranan timma 100ml per gång. Det är så mycket lättare med flaska man ser faktiskt hur mycket dom äter.

O ett tips jag vill ge alla där ute, har ditt barn magknip o svårt för att få ut gaser då är minifom svaret. Tycker att sempers magdroppar är helt värdelösa. Minifom ger effekt redan efter 1-2dagar medan sempers magdroppar behöver 5veckor innan de börjar verka.

Av maminoo - 11 december 2011 20:43

Ännu en söndag, veckorna bara flyger förbi & jag se framemot ljusare dagar. Vintermörkret är alldeles för tråkigt utan någon snö. Här har de bara blåst o stormat titt som tätt, blir nog ingen vit jul här.


Idag har vi städat o pysslat hemma, jag bytte påslakan till hela familjen o satte igång tvättmaskinen med tvätt. därefter dammsög vi & våttorkade golvet & städade toalleten. Allt detta hann vi med innan lunch, vi hann till o med förbereda o tillaga lunch. För att sen bege oss ut på en powerwalk i solen. Dino o Elvis sov under hela promenaden. Vi gick till o med in på clas ohlson för att handla vatten o fingerfärg till Dino utan att någon av pojkarna vaknade till. 

  

Väl hemma sen, målade vi o lekte med Dino, Elvis sov en hel del idag. Men det blev lite mys med honom också .


Kärleken till dessa två pojkar är oändlig, helt obeskrivlig. Visst kunde jag föreställa mig hur mycket man älskade sina barn innan jag själv fick dom. Men nu när jag faktsikt har barn så är det sååååå MYCKET mer än vad man någonsin kan föreställa sig. Allt annat är i princip ingenting. Jag vill bara skrika ut min kärlek.. Jag säger nog minst 20gånger om dagen hur mycket jag älskar dom o att jag alltid kommer att älska dom oavsett.


Jag är så tacksam för de underbara i mitt liv, jag behöver inget mer, jag har allt.

(Hvala dragi boze)


Av maminoo - 10 december 2011 21:31

Ett glas vin & en ostbricka njuter min man o jag med ikväll. Alldeles snart börjar även El clasico, ( E har berättat). Tänkte att jag kan sitta o hålla honom sällskap då det känns oerhört tråkigt att gå o lägga sig tidigt en lördag kväll.


Det har blivit alldels för mycket pensionärsvarning över oss när det gäller just sovningen. Vi lägger oss tidigt o vaknar ännu tidigare, det med uppvaket är pga barnen. Men ikväll ska vi försöka bryta trenden iallafall för ikväll. Vi lär väl somna i soffan eller något.


Nu ska jag passa på o göra flaska till lilleman Lelis så han fortsätter att sova för natten utan uppvak.


Trevlig kväll


Av maminoo - 10 december 2011 11:41

Filmen, är inte sevärd. Usch vad tråkig tyckte både E & jag som inte ens orkade se ända fram till slutet.


Vissa människor kan vara så himla irriterande. Jag låter mig inte bli irriterad så lätt. Men det finns en viss person som går mig på nerverna o väldigt mycket på sista tiden. Ibland kommer jag på mig själv tänka, hur jag delar ut en lavett till denne. E tycker att mitt tänkande är väldigt onödigt o energislösande & visst har han rätt men ibland går de inte att stå emot.



Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards