Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 22 december 2011

Av maminoo - 22 december 2011 10:15

Sitter här med mitt morgon kaffe o njuter av min egentid dock känner jag mig stressad då hemmet ser ut som ett bomnedslag. Kan inte riktigt slappna av när det ser ut så här, så fort Elvis vaknar blir det att plocka undan o greja så att jag kan få lite ro kroppen.

E tyckte att vi skulle komma bort till hans jobb för lite Julfika senare idag, men jag funderar starkt på om jag orkar packa ner båda barnen för att åka dit. Det är rena rama projketet när båda barnen ska med inkls syskonvagnen. Men det är en stund kvar innan jag behöver bestämma mig.



Igår var vi på sen 18månaders kontroll med Dino, Det gick så bra så. Dino fick tummen upp på allt, han kan säga ca 25ord o förstår så mycket mer. Han är inte blyg heller utan pratade både med läkare o BM som undersökte honom. Visade att han är duktig på att lägga pussel o spela fotboll. På längden var han 85cm o vägde 11,4kg ingen tungviktare men det har han aldrig varit.



Elvis var på sin 3mån kontroll i tisdags & han är definitvt ingen tungviktare 5,7kg & 62cm. Elvis får ju mjölkfri ersättning , den smakar o luktar skit i princip, han har ännu inte riktigt fattat tycke för den o äter kanske inte precis som han ska. Han är även väldigt rörlig o drar sig själv upp på benen när han håller oss i händerna, han kan vända sig från mage till rygg osv, BM tror att han gör av med mycket energi o är alldeles för nyfiken för att hinna äta. Men sen vägde även Dino ungefär lika mycket när han var 3mån. Jag tror mer det handlar om att mina barn helt enkelt är smala.


Nu vaknade lillen, ska mysa en stund med honom innan jag börja städa.  

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards