Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Lelis

Av maminoo - 12 december 2011 13:32

 

Tänka sig att tiden går så fort, min lille Lelis blir hela 3mån på lördag. Han är väldigt stabil redan o kan hålla upp huvudet helt utan problem.


Här testar han bumbo stolen för allra första gången, han satt inte länge knappa 2min så jag kunde fota honom lite. Men han hade nog klarat mycket längre än så.

Han ville inte ligga ner alls, antingen vill han sitta eller att man håller honom under armarna så att han får stå.

Han är väldigt pigg förövrigt också, han pratar med en o skrattar o ler hela tiden.


Skillnaden mellan honom o Dino är väldigt stor. Dino var väldigt svår flörtad o log sällan mot en. Men Elvis är helt annorlunda han ler hela tiden mot allt o alla.


Min glada lilla älskling.   


Jag har även slutat att amma honom, då han inte gick tillräkligt mycket upp i vikt så jag fick tilläggs mata honom. Vi har succesivt bytt bröstmjölk mot hel mjölkfri ersättning. Han mår mycket bättre o äter som en liten häst. Inatt åt han varranan timma 100ml per gång. Det är så mycket lättare med flaska man ser faktiskt hur mycket dom äter.

O ett tips jag vill ge alla där ute, har ditt barn magknip o svårt för att få ut gaser då är minifom svaret. Tycker att sempers magdroppar är helt värdelösa. Minifom ger effekt redan efter 1-2dagar medan sempers magdroppar behöver 5veckor innan de börjar verka.

 
 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

12 december 2011 13:52

Men shit, blir han redan 3 månader?? Det kändes ju som att ni nyss kom hem från bb!! :D stora killen ju!

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emira

14 december 2011 22:03

Masalla sto je porasto:) Sötnos :) Hoppas ni mår bra:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards