Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 7 december 2011

Av maminoo - 7 december 2011 19:46

Nu verkar det som vintern är på igång, flera minusgrader ute o någon snöflinga kan man skymta då o då. För första gången längtar jag efter snön så vi kan ta ut Dino o åka pulka. Han kommer nog älska det.


Eftersom snön är på ingång passade jag på att köpa en varmare mössa o handskar till Dino, fick bli från Didriksson då de går perfekt ihop med hans overall.

Nu behöver jag inte oroa mig för om han går o fryser för jämnan.


Barnen o jag är ensama hemma nu 2dagar, E är iväg på tjänsteresa i Örebro & nästa vecka åker han till Finland ytterliggare 2dagar. Så det blir mycket ensam tid med barnen för mig. Men jag måste ge mig själv en klapp på axeln för att jag gör det så bra.   


Dino sover sen kl 7, nu är det bara Elvis som ska somna men han är lite svårare. Han brukar somna vid 22.00 tiden. Vilket har blivit bättre nu i dagarna då han så sent som i förra veckan ville vara vaken till 23-23.30 tiden. Den lilla herren bestämmer mycket själv o gör man inte som han vill ja då får man höra det också. Vilken stämma herren har, jag brukar säga att han fyller upp sitt namn "Elvis".


Jag glömde berätta för er att namnet jag så gärna ville ha till Elvis var Elis, tycker att det är så fint o ljuvligt namn. Men E tyckte att de verkade som ett tjejnamn o föredrog Elvis. Sen på förlossningen när han föddes så sa E, att jag fick välja själv vilket det skulle bli Elis eller Elvis. O ni vet ju vad jag valde. Men jag gillar Elis minst lika mycket nu som då o jag kallar Elvis för Elis eller Lelis hehe. Sen var jag väldigt förtjust i namnet Elmer också men E total sågade det namnet så det var bara att ge upp.


Nu ska jag försöka natta lilleman så jag också kan lägga mig är något trött.

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards