Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under november 2011

Av maminoo - 14 november 2011 13:04

Vi vill ut o resa, finns inget bättre än o försvinna från mörkret ett tag o få lite sol o värme. Men just nu är Elvis alldeles för liten för att vi skulle våga oss på en solsemester. Men vi planerar en resa i feb/mars. Hade blivit helt perfekt sisådär lagom innan sommaren. 


Vi ska bara komma överrens om vart vi ska, vill inte åka alldeles för långt bort, men det ska ändå vara minst +25c. Men jag vill gärna göra en bokning då vet vi iallafall vad som väntar om ett tag framöver. 


Senaste resan var till Mallorca tidigare i år, nära, varmt o bra men vi vill inte åka dit igen då vi redan varit där 2gånger tidigare. Första gången på smekmånadresa o andra gången med Dino. Så nu får vi titta vidare. Egypten o Turkiet har vi också varit på tidigare, Får se om det blir någon utav de länderna. Grekland är något vi funderat över men tror inte att det är tillräckligt varmt för att kunna bada vid den tidsperioden vi vill åka på.


Ni får gärna komma med tips o rekomendationer..=)





  

Av maminoo - 13 november 2011 21:52



Mina fina Dino är så underbar mot sin lillebror. Han må vara liten men han är så omtänksam mot sin lillebror.

  Älskar er mina underbara söner.

Av maminoo - 13 november 2011 09:48

Nu är disk o tvättmaskin igång & hemmet är skinnande rent. Det mycket man får gjort när morgonen börjar vid 06.30 o tro det eller ej det var inte Elvis som väckte oss utan det var Dino som tyckte att det var dags att gå upp. Barnen är nu påklädda o redo för äventyr lilla familjen ska bege sig ut på stan. Eller nja vi ska inte till stan för att shoppa utan vi ska ta en promened runt hela stan, stanna till på stora lekparken så Dino får leka av sig. Därefter ska vi äta lunch o sen fortsätter vi vår färd runt om stan medan barnen sover.


Ha en trevlig söndag allihopa..=))

Av maminoo - 11 november 2011 19:18

Såhär snygg gör Tassimo maskinen sig i köket, nu ska jag bara ladda upp med olika slags kapslar o försöka hitta favoriten. Jag får ännu inte dricka något med mjölk i maskinen får stå där o se snygg ut tills jag slutar att amma. E kommer nog inte använda den heller då han säger att han gillar vanligt svart kaffe från den "enkla" kaffebryggaren mer. Men han lär väl bli beroende utav någon smak han med så vi får väl se hur länge han säger så.

Mina små prinsar sover, Dino för natten o Elvis för stunden. E är iväg för att se på fotboll med sina vänner & jag sitter här hemma i soffan o njuter utav intrycket att få vara ensam. Det var nog längesen jag bara va för mig själv. Så när båda barnen sover samtidigt så här tidigt på kvällen njuter jag så gott de går.

Av maminoo - 11 november 2011 12:13

  Underbara solen har visat sig, visserligen lite kyligt men det är så det ska vara i november månad.
Vi begav oss ut redan vid 9-tiden o lekte ute fram till 11. Härligt röda kinder hade Dino, vi får nog börja med vinteroveroll, iallafall de timmar Dino är på förskolan. Denna vecka har han bara varit där 2dagar men det har räckt gott o väl.


Till Dinos stora förtjusning kom det en traktor in i området o röjde nu på förmiddagen, han var helt till sig så det blev följa efter traktorn allt efter som den förflyttade sig.

 

Av maminoo - 11 november 2011 04:46

klockan är 04.30 o ja kan inte sova, har varit vaken sen 00.30 då ammade jag Elvis. Men sen dess har jag ej kunnat komma till ro. Jag känner mig så spänd kan ej koppla av därmed kan jag heller inte sova. Kommer bli en tuff kommande dag. Men men!!!!!Idag kom min make med en Tassimo maskin har velat ha en sådan länge nu, smakade lite utav latte maccihato men thats it. Kappslarna innehåller mjölk o jag får inte dricka mjölkprodukter än pga Elvis troliga mjölkallergi. Enligt läkaren växer barn från den här typen utav mjölkallergi men man vet inte när det sker, kan vara allt från 6mån o lite längre in på barnåldern. Nu ska jag försöka somna en stund innan halv 8, för det är då dagen börjar officiellt hos oss. 

 

ute

Av maminoo - 7 november 2011 13:22


Det är så skönt o ha bil om dagarna o kunna åka runt vart man vill. Elvis o jag är ute på vift alla dagar i veckan. Främst träffar vi goda vänner på fikor o luncher & ibland shoppar vi. Det är skönt o komma ut alla dagar, men jag hatar o åka buss/spårvagn det är så mycket skumma människor o baccilusker som jag inte gillar. Sen är det så trångt o så mycket människor på bussarna så det blir bara jobbigt o trängas med barnvagn, bil är så mycket lättare.


Nu ska jag ordna lite fika o därefter hämta hem Dino för sen kommer Dinos bästa vän Liam o hans mamma över på lite fika o lek. Sen får vi se vad mer dagen har att erbjuda. 




Av maminoo - 3 november 2011 19:34

Pojkarna sover o maken o ja umgås som vi bäst gör framför var sin dator. Han kikar på fotbolls grejer o jag läser lite mammabloggar o kikar på "halv 8 hos mig". Älskar matlagningsprogram, man blir inspererrad till att laga gott själv. Vilket är vår plan tills imorgon, vi ska handla godsaker o tillaga här hemma o avnjuta när barnen somnat. Skulle vilja ta ett glas vin till, men jag avstår så länge jag ammar.

E kom hem tidigt idag o så är han ledig imorgon, helt underbart med lite långledigt hela familjen. Vi har lite planer på att hitta på en del aktiviteter, bla besöka ett badpalats, ett busland o möjligtvis även nordens ark. Både E & jag är måna om att spendera vår tid med våra barn o ta tillvara på alla stunder. Det finns inget bättre än att se glädjen i Dinos ögon när han ser något som han blir faccinerad utav o att få dela dom stunderna med honom som föräldrar berikar våra liv så mycket.


Jag är så glad o så tacksam för min lilla familj, vår lilla familj. KÄRLEK

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards