Mamma till 2 underbara Prinsar

Direktlänk till inlägg 29 november 2011

29 nov

Av maminoo - 29 november 2011 10:50

Imorse när jag lämnade Dino på förskolan, blev han riktigt ledsen. Han brukar bli det efter längre uppehåll därför måste jag lämna honom lite då o då så han inte glömmer bort. Jag tycker det är skönt att vi har en förskole plats även om den inte utnyttjas till fullo. Ibland har jag ingen barnvakt när det är bvc besök eller annat som måste göras, därför är förskola bra. Egentligen tycker jag inte att det är svårt eller jobbigt att ha med Dino, men det är bara de att jag måste ha uppsikt över Dino till 100% när vi inte är hemma, han lyssnar ännu inte på när man säger till honom. Han vandrar ofta iväg utan att bry sig om vad man säger. Ibland kan det vara farligt som tex på bvc där det finns det trappor & jag känner mig nervös att han ska springa iväg o ramla ner eller något då jag har ett barn till att fokusera på.

Jag ringde dock till förskolan efter 10min för att fråga hur han var o självklart hade han slutat att gråta så fort jag hade gått o lekte nu fint med de andra barnen.


Dagens outfit:
Tröja; Tommy Hilfiger, Byxor; Zara & Strumpor; Lindex


Hela förmiddagen har gått åt att plocka undan i greja här hemma, jag har även uppdaterat barnens "mitt första år" böcker. Kunde tyvärr inte hitta exakt samma bok till Elvis som till Dino, så de får ha två olika helt enkelt.


Jag brukar skriva ner tankar o känslor längst bak i varje bok, Där jag beskriver min o deras pappas kärlek för dom. Men även lite mer information om hur de beteer sig o hyss de hittar på.

Det blir mer personligt på något vis än o bara fylla i det vikt o sovrutiner osv.


 


Just nu sover min lilleplutt Elvis o jag ska börja ordna med lite lunch då min vän E o hennes lille Elvin ska komma förbi en stund. Vi hade tänkt o gå ut o ta en powerwalk med barnen men det regnar för fullt så vi får hålla oss inomhus istället.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maminoo - 7 oktober 2013 07:11

Snart ryker denna Blogg, om någon vill finns vi o följa på instagram istället. ...

Arg

Av maminoo - 26 augusti 2013 21:01


Idag är jag arg o extremt frustrerad på de svenska vårdsystemet. Efter 20-tal samtal kom vi inget vart men en tid dra vecka o då ska vi f*n få en tid inom rimlig tid. Att vårdgarantin inte gäller är inte acceptabelt......... (Min fina Dino i sina ...

Av maminoo - 20 augusti 2013 07:26


Dags för ännu en dag på jobbet.. Denna morgon var kylig en riktigt skön höstkänsla fick jag. Ha en trevlig dag. ...

100

Av maminoo - 17 augusti 2013 21:38

Efter si så där hundra år föll tanken på bloggen. Måste nog göra en lite nystart med ny header o försöka komma igång o blogga, det är Ju så roligt o Läsa sen i efterhand. Vi alla mår bra, har haft en helt underbar sommar med en massa sooool o på d...

Av maminoo - 26 juni 2013 07:31

Kör ett pass så här innan jobbet..

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Skapa flashcards