Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under oktober 2011

Av maminoo - 4 oktober 2011 22:34

Det här med att ha två barn o få in egen tid tar verkligen mycket plats i vardagen. Det finns inte så mycket utrymme för "dator" tid därav ingen uppdatering, just nu bloggar jag via mobilen. När Lill bebis är mätt o sover så leker ja antingen med Dino eller så umgås ja o E lagar mat städar osv, det finns alltid något att göra. Men Igår gick jag på mitt första träningspass (zumba) och idag gick ja o solade. Så skönt att E fortfarande är hemma så ja kan göra en del på dagarna på egen hand. Imorgon hade ja tänkt o sola också o övermorgon blir de spinning, sommaren 2012 here I come, gäller o börja i tid när man gått igenom två graviditeter på så kort tid o kroppen behöver en del träning för att återhämta sig.Nu ska jag lägga mig imorgon väntar besök från min kusin med barn o därefter solning därefter lite shopping... FörhoppningsvisPs; desperate housewifes avsnittet var bland de bästa jag sett, skrattade enormt mycket :))))))

Av maminoo - 3 oktober 2011 15:17

Påväg till dagis tidigare idag.



Det gick så bra så, Dino o Liam skolas in samtidigt nu & de två känner varandra sen innan. De övriga barnen var ute o lekte. De två fröknarna som jobbar på lilla avdelningen var inomhus med Dino o Liam för att de två skulle lära känna de lite. Blir även 1h imorgon men då ska E ta Dino till inskolningen. Hade tänkt o turas om nu under veckan.


Idag firar jag o E vår bröllopsdag, Idag har vi varit gifta i 2år. Detta ska självklart firas lite granna. Hade själv inte planerat något med E kom o överraskade mig med ett restaurang besök senare idag. Vet inte vilken restaurang de blir ännu de håller han ännu hemligt. Han hade även ordnat barnvakt (mormor o morfar) så barnen får stanna hemma den stunden vi är ute.




Av maminoo - 2 oktober 2011 13:09

Nu är de äntligen inhandlat, ett vitt vitrinskåp. Har velat ha ett länge nu för alla "fin saker" som måste ställas undan utan räckhåll för barnen.

Dock var det en viss beställningstid på skåpet så vi får den inte föränn i slutet utav månanden. Men helt okej ändå, vi har inte så mycket tid att greja med den nu ändå.


  Den kommande veckan är E:s sista lediga vecka, sen återgår han till arbetet igen. Dock har han bytt jobb o kommer att börja på en helt ny arbetsplats, ett välkänt företag som han länge strävat efter att komma in på. Så han känner sig nöjd o förväntansfull o jag gläds självfallet med honom   .

Även Dino har grejer på gång, nämligen inskolningen på dagis börjar imorgon, då kör vi 1-1,5h i 8 dagar sen ska han vara färdiginskolad. Jag börjar få småångest över att lämna bort honom. Men jag vet samtidigt att det måste ske förr eller senare...


Nu blir det att märka alla kläder, skor o allt annat som ska tas med till dagis, men innan dess ska jag o Dino gå ut o leka en stund innan E o lille Elvis vaknar från deras vila. 

Av maminoo - 1 oktober 2011 13:36


Lille Elvis är en liten envis grabb, han har redan börjat att träna nacken o kan vrida huvudet från ena till den andra sidan när han ligger på mage. Han klarar också av att lyfta huvudet med händerna o stödja några sekunder.


Lille kanin som ligger där vid sidan, är inköpt för att bli Elvis lilla snuttis. Storebror har sin hund i exakt samma material som han bara älskar.


Alldeles strax bär de av på kalas, barnens mormor fyller år så vi ska åka o köpa blommor från barnen sen åker vi på tårta o mat.




Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Skapa flashcards