Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av maminoo - 29 oktober 2011 20:34

Jag är sämst på att uppdatera jag vill gärna blogga men hinner verkligen inte o när jag har tid så vill jag bara lägga mig ner o vila.  Sjukt trött det är vad jag är, även om jag sover minst 8h/natt totalt så är jag oerhört trött. Jag tror det beror på att jag vaknar varranan timme för att amma. Visst äter Elvis väldigt snabbt o är klar inom 5min o jag somnar om lika fort, men dessa 5min gör så mycket för den totala sömnen.

Förutom en liten Elvis som ammar konstant, så är han dessutom väldigt förkyld o småammar konstant. Idag spydde han upp en massa slemm vilket verkar ha underlättat mycket för honom. Hoppas att det går mot det bättre nu...


Båda grabbarna sover o inatt ska man vrida tillbaka klockan 1h, vilket jag alltid uppskattade när jag jobbade! Att få en extra sovtimma är ju ren lyx. Men det där med en extra timma kan vi lätt glömma i denna familj.

Imorse var vi uppe så sent som kl 8, både jag o E jublade. Åt frukost o snart stod solen mitt på himlen, klädde på barnen o tog en promenad mot ett köpcenter. Vi handlade vinterskor till Dino. Det blev ett par från "Viking Gore-tex", super fina stövlar/kängor som sitter stadigt runt foten med en rejäl sula. De är vattentäta o varma, allt i ett helt enkelt. När det gäller ytterkläder o skor så är jag mån om att det är kvalite så det håller barnet varmt o torrt.



Vi har även köpt en till syskonvagn. Främst för att vi behöver en när vi går på längre promenader o Dino vill sova. I vår Phil & Teds måste Dino sova sittandes då sätet ej går att fälla ner eftersom Elvis ligger i sätet under. Phil & teds är väldigt smidig vagn ute på stan man tar sig fram lätt o fungerar i princip som en singelvagn. Men till längre promenader o andra aktiviteter där man är ute en låång stund med båda barnen är den lite sämre. Så vi köpte en begagnad Carena. Där båda barnen kan ligga o sitta. Denna bilden är från google men vår ser ungeför likadan ut, har ännu inte hunnit att fota den.   Nu är de mesta inhandlat till barnen det enda som återstår är en åkpåse till Elvis. Blir nog en från Elodie details ska bara ta mig ann o besöka babyproffsen.


Barnens mor o far föräldrar har handlat en massa nytt till barnen. Vi behöver verkligen inte handla något till de båda på flera månader framöver.


       



Nu blir det nog sängen för vår del, vi är två slutkörda föräldrar som längtar efter att få sova.

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards