Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under september 2011

Av maminoo - 3 september 2011 13:40

Har varit o handlat in ett nytt förvaringsskåp i hallen. Rätt högt med flera lådor måste bara köpa en ny spegel som matchar lite mer. Den vi har idag är alldeles för lång o funkar inte alls ihop med förvaringskåpet.


Vi försöker göra hemmet mer praktiskt med mer förvaringslådor samt gömställen från Dino. Vi kan inte lägga fram någonting. Nya lek favoriten är plånböckerna han tar ur alla kvitton kort o allt sånt slänger runt omkring. Man får gå på jakt efter sina grejer varje gång man ska ut.

Men detta förvaringsskåp har lådor ganska högt upp så han når inte upp.


När hallen är färdig ska jag visa hur resultatet blev.


Förövrigt blev det ingen mer inhandling, E ska iväg o hjälpa en kompis att flytta här en stund sen när han kommer tillbaka ska vi ut o äta..






15

Av maminoo - 3 september 2011 08:50


15 dagar kvar till BF



Idag står de shopping på listan o sen ikväll har vi bokat bord på en turkisk restaurang. Yummm


 Jag börjar få cravings efter en massa grejer jag vill äta, speciellt nu på sistone så E får helt enkelt hänga på, inte för att han har något emot detta.

Jag har de senaste vägningarna hos BM gått upp 0,5kg i veckan, just nu ligger jag på 9kg+ sen inskrivning blir väl minst 1kg till på det skulle jag tro.

Jag kan se att mina lår lagt på sig en del utav de där kilona, Lår är min svaga punkt. Så fort jag går upp i vikt så lägger det sig på låren. Men men det är bara o jobba på det sen.


Nu ska jag iallafall ordna lite frukost sen ska vi iväg.



Bad

Av maminoo - 2 september 2011 15:00

Detta blir ett tidsinställt inlägg, under tiden detta publiceras så är vi o badar på ett badhus med Dino. Försöker hitta på en del aktiviteter med honom eftersom vi märker att börjar bli rastlös här hemma. Leksakerna är inte roliga o mamma o pappa orkar inte leka "jage".  Dino vill endast leka jage, ja han springer runt o skrattar o vi måste springa efter o låtsas vara något djur, tex hund o skälla efter honom. När vi slutar jaga honom blir han ledsen o sätter sig ner o gråter.


Så bada it is.


 

   Någon blir arg om vi inte kommer med detsamma.

Av maminoo - 2 september 2011 12:00

Två böcker jag läst nu nyligen, Hundraåringen väldigt omtalad bok men njaa jag tyckte inte den var jätte bra MEN ändå kunde jag inte sluta läsa, så visst är den bra.


Den andra "vitt på svart" en sanningsbaserad bok om en föräldrarlös pojke o hans liv på olika barnhem i ryssland. Visst fanns det väldigt bra delar i boken, men jag kände inte riktigt att den fångade mig.


 




Påväg hem just nu har vi denna om Grekiska myter o sagor.

Olika sagor om Zevs, Hera, Apollon och Afrodite, om Orfevs kärlek till Evrydike och om Odyssevs irrfärder. 

Minns att vi pratade en del om grekiska mytiologier under svenska lektionerna både under högstadiet o gymnasiet men jag har glömt så mycket, att jag nu vill läsa igenom o verkligen lägga en tanke på inbörden.   




16

Av maminoo - 2 september 2011 09:00

16 dagar kvar


Inte långt kvar alls, även om det känns som en evighet för mig.

Jobbigast just nu måste ändå vara att vrida sig i sängen, alltså från ena sidan till den andra. Det är väldigt tung o rena rama projeketet när man väl är igång.


Vi har gissat när vi tror att bebben kikar ut, H*n är beräknad 18sept.

Men E tror att den kommer 6sept.

Jag tror den 11sept.


Ni får gärna vara med o gissa.. =))

Av maminoo - 1 september 2011 20:18

Denna lilla pojke ÄLSKAR allt som brummar, som ni ser så bygger dom om lite längre ner i området o vi kan knappt gå ut från porten innan Dino börjar springa åt de hållet. Brukar bli en del skrik när vi stoppar honom. Men för rolighetens skull brukar vi promenera bort o titta på hur dom jobbar så han blir nöjd för stunden. 



Tidigare idag när vi var på mvc hela lilla familjen, träffade vi på en annan mamma med sin 2mån bebis i väntrummet, bebisen grät o gnydde till o från. Dino blev helt till sig o ställde sig o tittade med stora ögon o pekade o sa "öööh, öööh". Jag blev så glad över att han noterade bebisen, han har aldrig visat något intresse tidigare.

Det ska verkligen bli spännande att se Dinos reaktion när han kommer till BB för att träffa sitt lillasyskon för allra första gången.

Vi har hämtat upp babyskyddet o babysittern o vad tror ni Dino gör konstant? Jo han klättrar in i babysittern o leker med leksakerna som hänger över, kan tänka mig att han kommer vilja klättra in där så fort jag sätter i lillasyskonet    (syskon rivalitet redan hihi)


Jag brukar även klappa magen ofta o säga "Bebis", Dino har noterat att det är något speciellt då han brukar komma fram o klappa min mage han också, sen han har flera gånger lagt sitt huvud på magen o bara haft den där en stund.


Dino har verkligen lärt sig så mycket, jag kan prata med honom o be honom göra olika saker så gör han det.


Han förstår när jag ber honom hämta, strumpor, mössa, jacka, skor, stövlar när han ska kläs på, han vet skillnaden på de olika klädesplaggen.

Han förstår när jag ber honom "hämta mammas mobil" så springer han ut till hallen o drar ut laddaren från telefon o så kommer han med den.

När jag frågar vill Dino äta, så går han till köket o säger njam njam om han är hungrig & är han törstig går han till diskbänken o ställer sig o pekar i säger KAAA.

Ska vi läsa Dino? Då springer han o hämtar en bok o kommer till mig med den.


Han säger Mamma, Tata,

opta=boll,

Gooo=mål, När han sparkat iväg bollen ropar han Goo så lyfter o han upp armarna.

Wawa poo= Lala & Po i teletubbies.

Nte= Lampa  förstår inte hur han får lampa till Nte men det är de vad han säger. 

Ziza= varmt

Kika= Bild/Foto

Nana= Banan

Bompa= Bolibompa

Pupa= Bada

Kå kå= Kom kom

Kaka=äckligt

Dää= Där

Hej= Hej

Moo= muu (ko)

Vovv= Voff (hund)

Brum Brum= allt som brummar


Han snappar upp både svenska o bosniska ord o kan lite från båda språken. Han kan peka ut ögon, näsa, mun, händer & fötter. Dock inte på sig själv utan han gör det på oss. 


Min stora lilla pojk, tiden går verkligen fort.


17

Av maminoo - 1 september 2011 11:46

17 dagar kvar


Hihi nej Lisa tyvärr har de inte kommit igång än bara ren trötthet som gjorde att jag inte uppdaterade igår.


Inga större förändringar heller känner inte av några sammandragningar alls. Får lite ont då o då men mer som konsant mensvärk. Var hos min BM imorse alla värden såg fina ut. Järnvärdet var uppe på hela 130. Jag som till o med hoppas över att ta de där tabletterna för de ger mig en sån äcklig halsbränna.

Bebisens hjärta slår fint, 140-155 slag/min.

O allt övrigt verkade bra. BM sa att så länge jag inte har några sammandragningar så är de inte på gång.


Kanske blir att man går över tiden till och med? 

Noooo vill helst inte det!!!

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards