Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under september 2011

Av maminoo - 17 september 2011 08:04

Nu är han här vår lilla son Elvis, föddes 04;16 vägde 3490g o 50cm lång.

Av maminoo - 16 september 2011 12:00

Besöket hos BM gick jätte bra alla värden såg bra, magen växte fint lika så jag som verkar gå upp 0,5-1kg i veckan nu. Magen hade inte sjunkit något väsentligt o hon kunde känna att bebisens huvud var något ruckbart. Ehm så vi bokade in en tid till nästa fredag o har det inte hänt något tills dess ska vi göra samtal till BB för bla bokning utav igångsättning. Jag hoppas att jag inte ska behöva gå så långt som till nästa fredag, men BM var nästan säker på att vi skulle träffas då hahaha. Fan


Efter BM blev det en 1h promenad för oss ifall att de skulle hjälpa något. Men nu ligger jag här helt värkfri o mår super duper bra. Ska ta mig ut senare i eftermiddag för ytterliggare en promenad. Finns en enorm uppförsbacke häromkring o den ska jag bestiga hade jag tänkt. 

Enligt BM så är Sex det bästa sättet att sätta igång förlossningen så här sent i graviditeten, men helt ärligt känns inte alls så lockande att sära på benen just nu inte ens för en igångsättning.





2

Av maminoo - 16 september 2011 08:50

Vilken härlig morgon med sol som tränger in bakom persienerna. Idag ska vi passa på o vara ute! Jag vaknade för en stund sen, E gick upp med Dino men jag orkar inte ännu vill dra mig en stund till. Ska till mvc här om en stund ett sista besök innan bf som är om 2 dagar alltså söndag. Men helt ärligt känns inte som om denna unge kommer att komma ut alls. Inte en endaste sammandragning har jag känt sen de där få som kom i förrigår. Jag börjar bli otålig give me something!!!!! Som sagt 2 dagar kvar

3

Av maminoo - 15 september 2011 09:11

3 dagar kvar o inatt hade jag lite lätta förvärkar men de blev inget mer än så. Berodde nog på den långa promenaden under gårdagen. Men kroppen jobbar iallafall på o bebis förbereder sig.


Av maminoo - 14 september 2011 19:32

Vet ni vad jag har känt av min första "förvärk", under förmiddagen var jag o Dino ute med grannen Jasmine o hennes son Liam. När vi kom hem från lekstunden började jag att känna lite ryggont o trötthet. Så jag gick o la mig en stund för att sova. Senare när jag vaknat tog vi oss en långpromenad ca 4km. Tog oss en stund eftersom jag fick stanna upp flera gånger för att det gjorde ont. Det är första gången jag känner "värk" de här senaste veckorna.


Just nu känner jag inte så mycket lite ryggont väldigt långt ner på ryggen men absolut inget som "stör" mig. Magen sitter lika högt uppe som tidigare denna vecka, så just den biten ger mig inget hopp om att det är igång. Men vem vet. 


4

Av maminoo - 14 september 2011 14:59





 

4 dagar kvar & ännu inget på gång, är bara illamående. Har kräkts 2gånger sen imorse & Har ingen större matlust, känner mig trött o osövd också. Antar att det är tecken på gå o sov lite mer.






Av maminoo - 13 september 2011 13:17

I förmiddags tog vi oss ett besök på ett lekland, i början var vi helt ensamma i den enorma lokalen. Dino sprang runt o lekte med alla bollar, pappa E sprang runt han med. Även jag tog mig en o en annan tur nerför dom stora rutchkanorna. O de pirrade lite jobbigt i magen, fick lite mensvärks liknande smärta o tänkte detta kanske sätter igång det hela. Men så här i efterhand känner jag inget mer.


Så det är bara att fortsätta att vänta..


Bebis vill helt enkelt inte ut ännu, tror att den kommer välja ett olämpligt datum som tex den 19sept. E har nämligen en viktigt jobbgrej som han måste vara på just den dagen. Visserligen är det bara 3h men skulle inte förvåna mig om bebis vill ut JUST då.


Vore ju typiskt.

5

Av maminoo - 13 september 2011 09:00

5 dagar kvar


Väntar besök utav en vän med hennes lille bebis, E ska ta Dino o åka o bada. Så det blir lite girltalk.


Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards