Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 6 september 2011

Av maminoo - 6 september 2011 14:40

Till mitt dilemma, som kanske egentligen inte är ett dilemma. Men svaret jag fick gjorde mig enormt besviken på en kompis.


Som ni vet är jag och E inne på diskutioner kring barnnamn till vårt kommande barn. Vi har väldigt länge varit inne mellan två namn på bokstaven E. Men sen gick vi tillbaka till ett tidigt förslag "D". Låt notera att namnet på bokstaven D är lika vanligt som att heta Anna eller Sara.


Iallafall så pratade jag med en vän till mig som också är gravid i v.9 De vet ju inte kön på barnet men jag frågade vilka förslag dom hade på namn då säger hon detta namnet på D. jag vet att hon sagt detta namn även innan hon blev gravid & öven innan jag blev gravid.  Jag svarade att vi också har funderat på detta namn. Varav hon säger oj vad roligt, det är ett fint namn osv.


Men sen väldigt sent på natten får jag ett sms utav denna vän som säger att hon berättat detta för sin sambo som tydligen blivit sur o ledsen för att hon sagt "deras" unika namn o hon hoppas att vi förstår varför vi inte kan ge vårt barn detta namn. 


Jag blev enormt chockad när jag läste detta... kan man lägga beslag på namn & dessutom skriva att vi INTE får ge namnet????


Jag vet att det inte handlar om att vi ger samma namn, utan att det handlar om att vårt barn kommer före o får dom barn utav samma kön som vi. Så tvingas de "härma" oss. 


Jag känner mig enormt besviken inte pga namnet det är bara ett förslag som vi har, vi behöver inte ens ge de namnet. För mig handlar om att hon säger NEJ ni får inte ge det namnet det är vårt namn.


När jag såg smset imorse blev jag besviken till en början ville jag skriva en massa saker till henne men jag avstod för att jag ville fundera. Jag vill inte säga något som sårar henne men samtidigt känner jag att det inte är RÄTT. 

Denna person har rätt starka åsikter om mycket o hon anser alltid att hon har rätt hon har förlorat flertalet vänner pga detta. Jag är ingen person som brukar säga emot folk då jag anser att alla har rätt till sitt. Så i mån o mycket har jag o hon alltid kommit överrens.

Vi umgås inte mycket, vi träffas kanske en gång varannan månad o pratar i tel en gång per månad. Så vi är inte jätte aktiva i vårt umgänge men samtidigt kan vi prata väldigt mycket o väldigt öppet.


Jag rådfrågade min vän Jasmine tidigare idag, hon tyckte att denna vän var väldigt fel ute. Men jag vet inte, det kanske är jag som borde tänka efter. Hon sa faktiskt att hon gillade detta namn först. Hur hade ni handskats med detta?? Några tips.


Arg

Av maminoo - 6 september 2011 13:13

Jag är så himla arg idag ni anar inte, det kommer ett inlägg senare gällande detta då jag inte riktigt kan finna ro o skriva vad de handlar om just nu.


Nedräkningen forsätter o det är nu 12 dagar kvar till BF. Inga sammandragningar o inte heller några andra känningar. Mår bättre idag/nu än vad jag gjorde för 1-2mån sen. Känner mig knappast gravid.

Vi var över hos Jasmine tidigare idag så barnen skulle få leka lite, så säger hon "vad stor du har blivit" på det svarade jag "visst har Dino växt" Fast hon menade självklart mig Hahaha. Jag glömmer bort att jag är gravid, så höggravid känner jag mig liksom.


Men jag tror inte bebisen kommer att komma inom snar framtid, tror denna går över tiden.


Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Skapa flashcards