Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under augusti 2011

Av maminoo - 13 augusti 2011 13:08

Hösten närmar sig verkligen med stormsteg. Kan inte förstå hur kallt de egentligen är. Nu måste man ha kofta när man går ut inga mer linnen o shorts. Även om jag fortfarande går runt i så lite kläder som möjligt. Jag lider utav extrem värme i denna graviditet. Jag tycker att det är ur skönt nu när det är kyligare ute, men mindre skönt tycker jag att jag måste klä på Dino. Ungen gillar inte jacka eller mössa. Så det blir kämpigt varje gång vi ska ut.


Dino ska ju börja inskolas på dagis nu i oktober. Tycker att det ska bli så spännande för honom. Visst kommer jag att vara hemma o kan mycket väl ha honom hemma med mig o syskon. MEN Dino behöver stimulans han behöver leka o umgås med andra barn. Iallafall några timmar om dagen. Jag kommer inte kunna ta honom till öppna förskolan så ofta som han skulle behöva. Sen är vi så glada över att han fått en plats på den privata förskolan knappt 100m från vårt hem. Här har de 5barn/fröken på de kommunaladagisen i området har dom 21barn på 2,5fröken. Det är alldeles för många barn att hålla koll på. Ville därmed inte tacka nej till platsen han fick o sen var det planerat att jag skulle återgå till jobbet i sept/okt så han skulle ändå få börja på dagis oavsett. Och eftersom det är en privat förskola så får han vara där 20h/vecka. Sen om vi behöver alla timmar är en annan femma. Vi får helt enkelt se.


Nu på måndag ska vi på informationsmöte. Bla information om vad vi behöver köpa till barnet inför starten. Kan tänka mig att det är en hel del. Men oavsett så har Dino INGA höst kläder alls, iallafall inga som passar. Vi måste i princip köpa en helt ny garderob till honom. Kommer nog satsa på 7-8par mjukisbyxor o 2par fodrade jeans/byxor. Minst lika många tröjor, för att inte tala om antalet strumpor som behövs. Sen behövs även vinterkängor o vinteroverall, just nu kör vi strl 86 men längre in på hösten lär de behövas strl 92.  Känns som han har växt en hel del på längden, ser framemot hans bvc besök i sept.

Mini bebis behöver nog inte så mycket. H*n har ganska mycket från Dino sen har jag köpt en del nytt under reorna nu i sommar också. 


 


En ny åkpåse till Dino är nödvändig. Då den gamla såldes med barnvagnen vi sålde. Tycker att åkpåsarna från elodie details är snygga, får bara prova o se hur den passar med vagnen.


Till minisyskon har jag köpt en phil&teds mjuklift. H*n kommer ligga där i med overall o kanske någon filt också. Så tror inte H*n kommer att frysa.

 

Finns säkert mycket annats om behöver köpas som jag inte tänkt på, men vem kunde tänka sig att småbarn kunde kosta så mycket pengar?

Av maminoo - 12 augusti 2011 20:47

  • Kebab i bröd
  • Chokladbollar
  • Paradischoklad
  • Coca Cola

& Nu Halsbränna....  AJ aj aj aj


Ska se om det finns någon film så jag o mannen kan mysa ner oss i soffan o se på. Dino sover som en liten stock, har varit o badat med honom idag. Roligt tyckte han.

Dessutom har vi haft besök hela dagen utav S & E. Fikat & pratat en massor. Fick fina blommor o god choklad utav tjejerna och Dino en fräck tröja. Tack sötisar


Dessutom kom E hem med lite roliga nyheter dock är det inte helt hundra.. Men det lät sååå bra... Håller tummarna nu..



Av maminoo - 11 augusti 2011 20:21

Nu har jag gjort en sats med chokladbollar till morgondagensbesök. Min kusin o hennes vännina kommer över på lite fika o umgänge. Två 17åriga tjejer som vill umgås med en gamling som mig. Men det är så kul o prata med dom o faktiskt se hur man själv var i den åldern.
Jag ser inte mig själv som 26år, utan kanske högst 21-22 det är först när jag träffar på folk i den åldern som jag inser hur gammal jag egentligen är.

Nästan lite läskigt hur fort tiden går, minns när jag var 15 o längtade tills jag skulle fylla 18 det kändes som en evighet dit. Men så fort jag fyllde 18 o tog studenten började tiden att flyga förbi. O nu sitter jag här o är snart 2 barnsmamma inom 16mån också??


O yes jag vill ha 1 barn till, kanske möjligtvis 2 till. Men allting beror på. Just nu vill jag inte ha de 3:e barnet föränn om 4-5år. Sen får man se hur man känner sig därefter. Jag har alltid drömt om en stor familj o barn ger en så mycket glädje genom livet. Men nog om det, allting kommer som de kommer.


Besöket hos läkaren idag gick bra det var tydligen inget tillväxtultraljud.. utan mätning utav livmodertappen o tittade hur barnet låg. O visst ligger H*n redo to go, men livmodertappen såg bra ut något kortare än vad den var för 2v sen men inget dom reagerar på ännu. Det blir besök nästa vecka också för kontroll. Skönt att dom ändå kontrollerar det får mig att känna mig trygg. 


v.34+2 Med Dino                                                 v.34+4 Bebis nr 2

Dagen då vattnet gick                                    

   


Man ser ganska tydligt på bild nr1 att magen hade sjunkit ner en hel den den dagen. Men bild nr 2 ser jag HUGE ut på. Men mitt SF har varit mindre hela tiden med denna graviditet än med Dino vilket man inte skulle tro.


Av maminoo - 10 augusti 2011 21:57

Sitter här o känner mig så duktig, jag har pluggat o gjort mina certifieringstester till jobbet som nu är godkända. Jag har ett test kvar gällande aktiehandel, Men det är de svåraste så jag väntar med de tills imorgon känner mig slut efter 4 test ikväll.

Känns skönt o plugga o göra något annat förutom att vara "mamma" blir så peppad att jag funderar på om jag borde söka någon distanskurs, hade varit kul. Vet bara inte vad jag ska söka.. Helst ska det vara något som är roligt behöver inte vara något relevant med min nuvarande utbildning. Ekonomi är ju inte så roligt att plugga om man inte behöver. Psykologi har alltid varit lite roligt...


Nog om det, idag när E kom hem från jobbet åt vi o så packade vi våra badkläder o åkte till ett inomhus bad med Dino. Han blev så glad o så överlycklig att han började nästintill sjunga & skrek utav glädje. Varken E eller jag har sett honom reagera så glädjefyllt inför något. E fick sig en puss till och med, Dino ger sällan pussar han kanske har delat ut en eller två pussar tidigare. Men han var så LYCKLIG, Min älskade lilla unge vad jag älskar att se dig lycklig.


Imorgon tidigt väntar TUL (tillväxtultraljud, ska se lilla bebis o förhoppningsvis är h*n större än vad SF måttet visar)


Nattis


Av maminoo - 10 augusti 2011 12:51

Det är precis vad jag haft en lugn förmiddag. Min pappa (Dinos morfar) kom imorse vid 09.30 o har lekt med Dino hela förmiddagen. Det var så skönt o bara få plockat undan lite, dammat av o städat badrummet i fred utan en liten unge som konstant drar i en.


Meningen var att jag skulle vila under tiden morfar var här men jag kan verkligen inte ta de lungt. På något sätt ser jag en massa saker som behöver att göras hela tiden. Helst skulle jag vilja röjja undan allt. Köksluckorna skulle behöva få sig en tvätt ska nog göra de när E kommer hem från jobbet, orkar inte se fingeravtryck på dom. Dammsuga, torka golvet osv.


Måste bara berätta att jag härom natten drömde att jag fött en liten flicka som fick namnet Sara o hon vägde 1500g.. Hon såg normal stor ut så jag var förvånad över hennes vikt o kunde inte riktigt förstå varför dom sa att hon vägde 1500g. (vet ej var namnet Sara kommer ifrån har aldrig ens funderat på de namnet?). Sen minns jag inte så  mycket mer. Har sällan drömmar om barnet, hade de inte heller under gravidteten med Dino. Vet att flera utav mina vänner drömmer/drömt helt sjuka grejer om att barnen föds o ser helt mysko ut, kan prata osv. Men det varierar väl från person till person?


Men men nu ska jag bara ta de lite lungt framför tv:n innan Dino vaknar o det är dags för mellanmål.




BUS

Av maminoo - 9 augusti 2011 16:54

Min kära son vet verkligen hur han ska trötta ut sin mamma. Idag har jag enbart gått efter honom o sagt NEJ DINO NEJ DINO NEJ DINO. Han gör o tar i allt som han inte borde.


Morgonen började med att Dino gick in i badrummet o ja brukar låta honom vara där själv eftersom allt som är farligt för honom är högre upp än vad han kan nå. Men det stoppar inte honom från att hitta på bus ändå. Ungen kröp in under badkaret o fastnade. Så hans 35.v gravida mamma fick fint böja sig ner o dra ut ungen o trycka ner hans huvud så han kunde komma ut. Han fick en liten utskällning också, jag sa nog NEJ DINO 100gånger i rad o hade en arg min i ansiktet. Hoppas han förstod att det där gör man inte om.


Nu väntar vi på pappa E som borde komma när som helst o då ska vi äta o sen gå ut o leka allihopa.


Av maminoo - 7 augusti 2011 21:32



Denna film såg vi fredags på Bio... Gissa om vi skrattade. E var väldigt skeptisk till mitt val utav film o trodde att det skulle vara en typisk tjejfilm. Men så feeel han hade, han skrattade o skrattade & jag skrattade hysteriskt. Stackars mina icke existerarnde magmuskler.




Rekomenderas starkt!!!!!!!!!!!!!!!!


Av maminoo - 7 augusti 2011 20:04


Fick äntligen tag på overallen i strl 50, fanns ju inte på två olika åhlens så fick ta mig en bit utanför stan. Men jag ville verkligen ha den röda. Den ser lite rosa ut på bilden, men det är kameran som inte ger rättvis bild.




Fick med mig hem en massa annat smått till barnen, det var rea på rea inne på åhlens. Köpte nya bodysar o byxor till bebisen för 20kr/st. Hur billigt är inte det? Dino fick 4 nya tshirtar de var för 30kr/ st. Fanns inte så mycket att välja bland då de mesta var i helt galna storlekar.


Nu är allt inhandlat till bebben, så nu väntar vi bara på att den ska bestämma sig för när den vill ut. V.35 går jag in i imorgon, dvs 34+1. Vattnet med Dino gick v.34+2 Lite spännande nu, inte för att jag tror att vattnet kommer att gå exakt samma dag men det är ändå lite spänning i mig.


Ska fota magen i imorgon så får ni se samma vecka med båda barnen.


Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards