Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg under augusti 2011

Av maminoo - 19 augusti 2011 07:00

Nu är det bara 30dagar kvar till beräknad förlossning.


Kan inte riktigt förstå hur snabbt tiden har gått, tidsuppfattningen har verkligen förändrats sen man fick barn. Jag kommer räkna ner varje dag här i bloggen. Tror dock inte att jag föder på exakta BF men det är kul o se hur de närmar sig.


F.r.o.m nästa vecka tar E ut sin sista semester för i år o därefter är han ledig 6v. Visserligen har han bara 2v semester men därefter tar han pappa dagar för Dino medan jag tar ut min innevarande semester. Iallafall så ska E vara hemma fram till förlossning o sen ledig dom där 10dagarna till. Snacka om LYX. Vi får hoppas det blir så länge som vi (jag) tänkt oss, han håller på grejjar med "jobbet" som kan innebära en del förändringar o vilket i sin tur kommer leda till avbruten ledighet. Men det får vi ta då.

30 dagar 

Av maminoo - 18 augusti 2011 21:19

Pratade med min mamma igår lite allmänt o berättade om en "fräck" Dinotröja på lindex som jag hade sett att Lisa hade köpt till sin lilla Knut. Tog mindre än 24h så kom Dinos mormor o morfar med Dino tröjan till Dino o lite annat.


  Jeans jackan var lite tuff, men funderar på om det är läge för en sådan nu till hösten. Kanske ber mamma lämna tillbaka den. Till våren lär den vara alldeles för liten. Den gröna tröjan är den sk Dino tröjan, det står nämligen Dino till vänster på tröjan.


När vi va i Smögen handlade vi även dessa två T-shirtar i röd o blå till Dino i strl 90, passande till kommande vår/sommar.

 

Jag vann även ett par helt nya täckbyxor till Dino på tradera för hela 70kr alldeles nyss, tyckte att det var ett väldigt bra pris. Jag älskar tradera men jag hinner sällan sitta o leta efter varor. Finns väldigt mycket fint o gillar man inte "begagnat" så finns det även helt nya kläder/skor leksaker osv till hur bra priser som helst.

MVC

Av maminoo - 18 augusti 2011 10:35

Kontroll idag;


SF: 33cm

Blodvärde: 120

Blodsocker: 5,0

Blodtryck: 105/60

Bebis hjärtslag: 140/min

Vikt: +8kg sen inskrivning



Det gick väldigt bra idag, SF måttet är mitt på linjen o bebis verkade pigg o glad.


Av maminoo - 17 augusti 2011 12:45


Ohh jag är så så så glad just nu, fick höra underbara nyheter från en vän.


        

v36

Av maminoo - 16 augusti 2011 20:57

Nu går jag in i v.36 Får en känsla utav att denna lilla bebis kommer stanna inne tills det har gått minst 40.V Känns skönt o få slippa vara inne på neonatal en längre period iallafall.


O nu är det även spännande, jag har inte upplevt den sista månaden utav graviditeten tidigare, den sista sk jobbigaste månaden.  Jag vet inte riktigt vad jag ska säga ännu känner inte att det är jobbigare nu, utan snarare lättare på något vis.


Jag känner mig inte klumpigt stor, jag sover hyffsat bra. Är inte lika hungrig längre äter mindre o mer sällan. De jobbigaste är att jag får halsbränna så fort jag äter choklad.. Visst kan jag leva utan choklad men det är så GOTT.

Jag har inte lika ont längre, inte ens i ryggen o ändå lyfter jag Dino o leker med honom. Kanske blir det en härligt positiv sista månad, kan ju behöva en sådan då jag inte fick uppleva den sist??


Men visst längtar jag efter att bebisen kommer ut, jag ser inte framemot förlossningen. Jag får ångest så fort jag tänker tanken på hur ont det gör. Jag sa att jag aldrig skulle göra om det o jag minns så väl hur många gånger jag skrek ut att jag inte ville göra om de under förlossningen med Dino men ändå satte jag mig i situationen att behöva få göra om de så snabbt inpå.

Men samtidigt vet jag att så fort det är över så glömmer man smärtan o inget annat är lika fantastiskt som att äntligen få träffa sitt lilla barn.


Sist födde jag utan någon bedövning, får se hur jag gör denna gång. Allting får ha sin egen gång...

Av maminoo - 16 augusti 2011 20:30

Det är rena rama djungeln där ute bland barn overaller och vinterstövlar. Ni som har barn vilka kör ni med o vad har ni för erfarenheter??

Just nu lutar jag åt Didriksson hållet som overall och vinterstövlar från Viking. hade även tänkt att fråga fröknarna på dagis vilka dom har erfarenhet av som bäst. Det är så slaskigt här på västkusten så de måste verkligen vara vattentätt. Har kikat på tidigare test på "testfakta" på olika overaller o stövlar o dessa får bra betyg. kanske dyker de upp ett test för i år också.. eller är de alltid samma modeller på overallerna o stövlarna tro?


Test för overaller; Klicka här

Av maminoo - 16 augusti 2011 11:54

Igår var vi som sagt på introduktion inför Dinos dagisstart. Gud så nöjda vi är över valet utav förskola Dino kommer trivas som fisken i vattnet.

Vi fick träffa de andra föräldrarna som hade barn som skulle börja, det är 7st nya barn & 3st sen tidigare på den lilla avdelningen. Alla föräldrarna var nog lika nervösa o de ställdes frågor för fullt.

Vi tog enbart upp Dinos tvåspråkighet o hur vi skulle förbereda honom hemma eftersom vi enbart talar bosniska med honom. Vill ju inte att han ska känna sig förvirrad när han börjar o inte förstå något. Men pedagogen ville inte att vi skulle börja prata svenska med honom, utan fortsätta på som vanligt. Han skulle snappa upp allt ganska snabbt enligt henne & så kommer han troligtvis att börja prata svenska med oss här hemma också. Men att med åren så skulle han börja prata båda språken.


Själva inskolningen kommer att ske när vi själva känner för det, jag hade tänkt att han skulle få börja några veckor efter att syskonet kommer. Vill att Dino är med här hemma i början så han ser att det har skett en förändring o sen när han vänjer sig vid den då får han börja inskolningen. 


Nu är det mellanmålsdags här hemma, så jag måste kila...


Av maminoo - 14 augusti 2011 16:06

Jag har aldrig varit någon pedantisk människa. Har aldrig haft emot lite kläder här o där, eller någon kaffekopp ståendes på bordet en längre tid. Men sen Dino börjat leka allt mer så blir jag galen över alla leksaker som är över allt, inte nog med att det är leksaker överallt han har börjat dra fram allt han kommer åt vi har skor stövlar jackor mm i vardagsrummet som han släpar in. Why???


Iallafall så vill jag få in sådana rutiner att ungen ska hjälpa till o plocka undan i sina lådor strax innan läggdags. Men Dino är inte riktigt med på noterna, jag lägger i o han tar ut. Jag säger NEJ Dino så här o plockar upp leksak efter leksak o visar hur han ska stoppa ner dom i lådan. Men Icke han fortsätter ändå att plocka ut o verkar tro att det är någon form utav lek eftersom han skrattar under tiden också.


Uppfostran är inte alltid lätt.


Just nu är Dino hos sina mormor o morfar & E har fotbollsmatch. Så jag har lite ensam tid. Det är så underbart skönt jag minns inte senast jag var helt ENSAM här hemma.  Jag har tagit ett lååångt bad med hårinpackning, ansiktsmask o grejer i och med att förlossningen närmar sig kommer nog inte bli tid för något sådant på ett tag framöver.

Jag har även plockat undan här hemma o röjt inne i köket så nu ser det något fräshare ut här hemma. Så nu ska jag bara slappa i soffan o vila ut innan mina grabbar kommer hem.











Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Skapa flashcards