Mamma till 2 underbara Prinsar

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av maminoo - 5 augusti 2011 11:40

åter igen hemma från MVC, kontrollen gick bra. Eller alla tester såg bra ut. Enbart SF måttet som har planat ut något den senaste tiden. Så det blir TUL (tillväxt ulltraljud) nästa vecka. Bara för att kontrollera så att barnet växer som den ska. Enligt BM så är jag "smal" vilket innebär att min mage består bara utav barnet, vilket ibland kan innebära att man får lite mindre mage. Men för säkerhetsskull så kikar dom en extra gång.


Jag fick även ut min förlossningsjournal så jag kunde läsa som förberedelse inför nästa förlossning. Det fanns dock inte så mycket att läsa, 6st punkter fanns med från inskrivning till förlossning.

Där första punkten är " 23:12 inkommer pga värkar o konstaterad vattenavgång"

2. Börjar andas lustgas, startar extern CTG

3. 23:17 Får lustgas syrgas 50/50

4. 00.05 tilltagande tryck nedåt informerar barnssk

5. 01.05 Applicerar skalpelelektrod pga bristande yttre kontakt

6. 01:46 Födelse pojke, skriker omedelbart


Jahapp, jag som trodde att dom hade skrivit en hel dagbok om min förlossningsvistelse. 

Av maminoo - 5 augusti 2011 08:54

Alldeles strax ska jag iväg till mvc för kontroll. Ska fråga om jag skulle kunna få min förlossningsjournal utrskriven så jag kan läsa om hur allt gick till sist. Har ju sådana enorma black outs så minns knappt vad som hände. Sist jag frågade så fick ja den inte men nu är de en annan BM så passar på o frågar henne också.Därefter blir de lite shopping till bebis overall o mössa måste inhandlas.

Presentation


Jag är 27årig kvinna, bor på Västkusten med min man E & våra två underbara pojkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mamma till Dino & Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards